Breaking News

យើងជារូបកាយតែមួយក្នុងព្រះអម្ចាស់ ១កូរិនថូស ១២: ១២-៣១


១ សេចក្ដីផ្ដើម
ការមិនចុះសម្រុង ភាពបែកបាក់ គឺជាបញ្ហាដ៏ធំមួយដែលកំពុងតែកើតមានឡើងនៅក្នុងសង្គមសព្វថ្ងៃនេះ បញ្ហាដ៏ធ្ងន់ធ្ងរមួយនេះបានកើតឡើងទោះទាំងនៅក្នុងអាណាចក្រ ពុទ្ឋចក្រ និងសូម្បីតែនៅក្នុងគ្រីស្ទចក្រ​ ជាដើម--

 បើយើងក្រឡេចមើលជុំវិញខ្លួនយើង យើងឃើញបញ្ហាបែកបាក់ នេះបានកើតឡើងទាំងនៅក្នុងជួររដ្ឋាភិបាល អ្នកកាន់អំណាច នៅក្នុងស្ថាប័ន ក្រុមហ៊ុន និងបណ្ដាអង្ការ នានាជាច្រើនទៀត ហើយសូម្បីតែតែនៅក្នុង ព្រះវិហារ ឬនៅក្នុងផ្ទះក៏មានការបែកបាក់នេះបានកើត ឡើងផងដែរ ។ មានគ្រួសារមួយដែលរស់នៅទល់មុខផ្ទះរបស់ខ្ញុំ ដែលមានបងប្អូនបង្កើត ២នាក់ដែល មានជម្លោះ និងគ្នាតាំងតែពីតូច អត់ស្ដីនិយាយរកគ្នា រហូតដល់ ចាស់ មានគ្រួសារ មានកូនធំៗរៀង ខ្លួន ។

ផ្ទះគេទាំងពីរនាក់នៅជាប់គ្នាលើដីដែលជាគេរិ៍អាករពីឪពុកម្ដាយរបស់គេមែន តែផ្ទះគេទាំងពីរនោះ បានដាក់របងឡើងខ្ពស់ ខណ្ឌចែកចេញពីគ្នា ។ថ្ងៃមួយ មានផ្ទះប្អូនស្រីរបស់គាត់បានរៀបចំពិធីមង្គលការកូន ហើយជាធម្មតាទេ នៅពេលដែលរៀបចំពិធីមង្គលការម្ដងៗយើងតែងតែមាន រវល់ ដោយជួយជាងតែ រោងការ ឬក្រុមតន្ត្រីជាដើម តែនៅថ្ងៃនោះ គ្រាន់តែម្ចាស់រោងការបានមករៀបចំរោងការ ដោយដាក់នៅ តុ និងកៅអីនៅមុខផ្ទះបងស្រីគាត់សោះ នោះស្រាប់តែ បងស្រីដែលមានជម្លោះនិងប្អូនគាត់នោះបានមកប្រាប់អ្នករៀបចំរោងការអោយយក របស់របរទាំងអស់ចេញពីមុខផ្ទះ របស់គាត់ដែរ ។ នេះគឺជារឿងដែលមិននឹកស្មានដល់ ព្រោះថា ពិតជាអាក្រក់ខ្លាំងណាស់ សូម្បីតែអ្នក ដែលគេមិនស្គាល់គ្នាក៏គេមិនធ្វើដល់ថ្នាក់ហ្នឹងផង ។ ប៉ុន្ដែដោយសារតែភាពមិនចុះសម្រុង និងភាព បែកបាក់នេះបានកើតឡើងនៅក្នុងគ្រួសារនោះ បានជាធ្វើអោយបងប្អូនបង្កើត២នាក់នេះមិនអាច និង និយាយស្ដីរកគ្នាបាន មិនមើលមុខគ្នា គឺបំភ្លេចគ្នាចោលតែម្ដង ។

              យ៉ាងណាម៉ិញ ភាពបែកបាក់ដ៏ធំមួយនេះបាននិងកំពុងតែកើតមានឡើងនៅក្នុងក្រុមជំនុំក្រុងកូរិនថូសនេះផងដែរ សូមរំលឹកផងដែរថា ក្រុមជំនុំក្រុងកូរិនថូសនេះជាក្រុមជំនុំដ៏តូច តែមានបញ្ហាដ៏ ច្រើនលើសលុបបានកើតឡើងនៅក្នុងក្រុមជំនុំមួយនេះ ដូចជា ៖ ការបាក់បែក ការបែងចែកបក្សពួក ដោយខ្លះប្រកាន់ថា ខ្លួនជាសិស្សរបស់អាប៉ុលឡុស ខ្លះប្រកាន់ខ្លួនថាជាសិស្សរបស់សាវកប៉ុល ព្រមទាំងមាន ការសង្កត់សង្កិនដល់អ្នកក្រីក្រ សាហាយស្មន់ បនស្រីនៅព្រះវិហារ មានអាកប្បកិរិយាយល់ ខុសចំពោះបញ្ហាអាពាហ៍ពិពាហ៍និងផ្លូវភេទ ប្រពន្ឋរបស់ពួកគេមិនបានហ៊ុំក្បាលពេលអធិស្ថាន ការ យល់ច្រលំអំពីពិធីលៀងព្រះអម្ចាស់ និងគេគិតថាគ្មានការរស់ពីស្លាប់ឡើងវិញទេ -- ។ ហើយបញ្ហារដ៏ធំ មួយនៅក្នុងចំណោបញ្ហាទាំងនោះគឺជា ភាពបាក់បែក មិនរួបរួមគ្នានេះឯង ដែលជាហេតុធ្វើអោយសា វក ប៉ុលទ្រាំស្ងៀមមិនបាន ហើយលោកបានរួតរះសរសេរសំបុត្រទៅពួកគេដើម្បីដោះស្រាយបញ្ហាទាំង អស់នោះ ជាបន្ទាន់ ។

សំនួរស្នូល ៖ តើលោកប៉ុលបានសរសេរសំបុត្រប្រាប់គេពីអ្វីខ្លះ ដើម្បីដោះស្រាយបញ្ហាភាពបាក់បែក ដែលកើតមានឡើងនៅក្នុងក្រុមជំនុំក្រុងកូរិនថូស ?




យើងជារូបកាយតែមួយក្នុងព្រះអម្ចាស់ ១កូរិនថូស ១២: ១២-៣១


២) រចនាសម្ព័ន្ឋ


១ រូបកាយតែមួយមានអវយវៈច្រើន ១២-២៥
២ រូបកាយទាំងមូលមិនអាចខ្វះនូវអវយវៈណាមួយឡើយ ២៦-២៧
៣ ទ្រង់ប្រទានឲ្យយើងមានអំណោយទានផ្សេងៗគ្នាដើម្បីថ្វាយសិរីល្អដល់ទ្រង់តែមួយ ២៨-៣១

៣) ការកាត់ស្រាយ


១ រូបកាយតែមួយមានអវយវៈច្រើន ១២-២៥


              អស់លោកអ្នកបងប្អូនអ៊ើយ បើសិនជាខ្ញុំចង់អោយលោកអ្នកបងប្អូនចង្អុលប្រាប់ខ្ញុំពីរូបកាយ របស់អ្នករាល់គ្នាប្រាប់ខ្ញុំ តើលោកអ្នកបងប្អូនអាចនឹងចង្អុលបង្ហាញដល់ខ្ញុំបានទេ ? (សាកចង្អុល ហើយសួរសាកល្បង) តើនេះឬរូបកាយ …? ទេមិនមែនទេ តើមួយនេះឬរូបកាយ ? ទេ វាក៏មិនមែនដែរ ចឹងមានតែមួយនេះ ? ទេ អាមួយហ្នឹងក៏មិនមែនដែរ ។ ចុះអីចឹងតើ មួយណាជារូបកាយរបស់យើង?? ចំលើយគឺទាំងអស់នេះឯឯ ដែលជារូបកាយរបស់យើង គឺគ្រប់ទាំងអវៈយវៈទាំងអស់នេះឯងផ្គុំគ្នាឡើង ហើយបង្កើតបានជារូបកាយមួយ ។ មានទាំងដៃ ទាំងជើង ទាំងត្រចៀក ច្រមុះ មុខមាត់ ទាំងក្បាល ទាំងសក់ ទាំងក្រចក ពេញមួយតួខ្លួនតែម្ដងដែលជារូបកាយរបស់យើង មិនមែនមួយណាមួយឡើយ ។

           ដូចជាអ្វីដែលសាវកប៉ុលបានប្រាប់ដល់ក្រុមជំនុំក្រុងកូរិនថូសថា (ក្នុងខ ១២ អាន) 
ដ្បិត​ដូច​ជា​រូប​កាយ​១​មាន​អវយវៈ​ជា​ច្រើន តែ​អវយវៈ​ទាំង​នោះ ទោះ​មាន​ច្រើន​ក៏​ពិត គង់​តែ​រួម​គ្នា​មក​ជា​រូប​តែ​១​ទេ
ហើយ (ក្នុងខ១៤ អាន) រូបកាយ​មិន​មែន​សុទ្ធ​តែ​មាន​អវយវៈ​តែ​១​ទេ គឺ​មាន​ច្រើន​វិញ។ តាមរយៈ ខគម្ពីរ ទាំងនេះបានប្រាប់យើងថា “រូបកាយយើងមានតែមួយមែន តែមានអវយវៈជាច្រើន ព្រោះថាអវយវៈទាំងអស់បានផ្សំគ្នាឡើងចេញជារូបកាយតែមួយ”

          ខ្ញុំមិនបានដឹងថា អ្នកវិទ្យាសាស្ត្រគេនិយាយថា ក្នុងខ្លួនរបស់មនុស្សមានរូបកាយប៉ុន្មាននោះទេតែអ្វីដែលយើងដឹងនៅពេលនេះគឺ រូបកាយយើងតែមួយ តែមានអវយវៈជាច្រើនដែលបានផ្សំផ្គុំគ្នាឡើងរូបកាយទាំងអស់មិនមែនសុទ្ឋតែជាដៃទេ ហើយក៏មិនមែនសុទ្ឋតែជាជើងដែរ មិនមែនគ្រាន់តែជាមុខ មាត់ ត្រចៀក ច្រមុះ សក់ ក្បាល ខ្លួន -- និង -- នោះទេ តែគឺ អវយវៈទាំងអស់បានគាំពារគ្នាក្នុងរូប កាយ ដូចសាវកប៉ុលបានប្រាប់(ក្នុងខ ១៥-២៤ថា អាន)
១៥ បើ​សិន​ជា​ជើង​នឹង​និយាយ​ថា អញ​មិន​មែន​ជា​របស់​ផង​រូបកាយ​ទេ ពី​ព្រោះ​អញ​មិន​មែន​ជា​ដៃ នោះ​តើ​មិន​មែន​ជា​របស់​ផង​រូបកាយ ដោយ​ហេតុ​តែ​ប៉ុណ្ណោះ​ឬ​អី ១៦ ហើយ​បើ​សិន​ជា​ត្រចៀក​នឹង​និយាយ​ថា អញ​មិន​មែន​របស់​ផង​រូបកាយ​ទេ ពី​ព្រោះ​អញ​មិន​មែន​ជា​ភ្នែក នោះ​តើ​មិន​មែន​ជា​របស់​ផង​រូបកាយ ដោយ​ហេតុ​តែ​ប៉ុណ្ណោះ​ឬ​អី ១៧ បើ​រូបកាយ​ទាំង​ស្រុង​សុទ្ធ​តែ​ជា​ភ្នែក នោះ​តើ​នឹង​ស្តាប់​នៅ​ត្រង់​ណា បើ​រូបកាយ​ទាំង​ស្រុង សុទ្ធ​តែ​ជា​ត្រចៀក នោះ​តើ​នឹង​ដឹង​ក្លិន​នៅ​ត្រង់​ណា ១៨ តែ​ព្រះ​ទ្រង់​បាន​ដាក់​ចុះ​នូវ​អវយវៈ​និមួយៗ ក្នុង​រូបកាយ​តាម​ព្រះហឫទ័យ​ទ្រង់ ១៩ បើ​គ្រប់​ទាំង​អស់​សុទ្ធ​តែ​ជា​អវយវៈ​តែ​១ នោះ​តើ​រូបកាយ​នឹង​នៅ​ឯ​ណា ២០ តែ​មាន​អវយវៈ​ជា​ច្រើន​វិញ ប៉ុន្តែ​រូបកាយ​តែ​១​ទេ ២១ ហើយ​ភ្នែក​ពុំ​អាច​និយាយ​ទៅ​ដៃ​ថា អញ​មិន​ត្រូវ​ការ​នឹង​ឯង​ទេ ឬ​ក្បាល​និយាយ​ទៅ​ជើង​ថា អញ​មិន​ត្រូវ​ការ​នឹង​ឯង​ដែរ​នោះ​ឡើយ ២២ ប៉ុន្តែ អស់​ទាំង​អវយវៈ​ក្នុង​រូបកាយ ដែល​មើល​ទៅ​ដូច​ជា​ខ្សោយ​ជាង​គេ នោះ​មាន​ប្រយោជន៍​ជា​ជាង​វិញ ២៣ ហើយ​អវយវៈ​ណា​ក្នុង​រូបកាយ ដែល​យើង​ស្មាន​ថា មិន​គួរ​រាប់​អាន​ប៉ុន្មាន នោះ​យើង​បាន​រាប់​អាន​លើស​ទៅ​ទៀត ឯ​អវយវៈ​ណា​របស់​យើង ដែល​មិន​ល្អ​មើល នោះ​បាន​ល្អ​មើល​កាន់​តែ​ខ្លាំង​ឡើង​ទៅ​ទៀត ២៤ តែ​អវយវៈ​ណា​របស់​យើង​ដែល​ល្អ​មើល នោះ​មិន​ត្រូវ​ការ​អ្វី​ទេ ដូច្នេះ ព្រះ​ទ្រង់​បាន​ផ្សំ​រូបកាយ ព្រម​ទាំង​ប្រទាន​ឲ្យ​អវយវៈ​ណា​ដែល​ខ្វះ បាន​ប្រសើរ​លើស​ជាង​ទៅ​ទៀត ២៥ ដើម្បី​មិន​ឲ្យ​មាន​សេចក្តី​បែកខ្ញែក​គ្នា​ក្នុង​រូបកាយ​ឡើយ តែ​ឲ្យ​អវយវៈ​ទាំង​ប៉ុន្មាន បាន​ជួយ​គាំពារ​គ្នា​ទៅ​វិញ​ទៅ​មក
             កាលខ្ញុំនៅពីតូចនោះខ្ញុំតែងតែបានស្ដាប់នូវរឿងមួយ ពីម្ដាយរបស់ខ្ញុំ ឬក៏ពេលខ្លះខ្ញុំបានស្ដាប់ រឿងនោះពីក្មេងៗដទៃទៀតពីក្មេងរស់នៅជិតខាង ទាក់ទងនិង អវយវៈរបស់យើងចាប់ផ្ដើម ចេះច្រណែនគ្នាទៅវិញទៅមក។
              ភ្នែកនិយាយថា អ៊ើយខ្លួនខ្ញុំបានមើលឃើញទេសភាពស្អាតៗ របស់ល្អៗ តែគួរអោយសោក ស្ដាយខ្លាំងណាស់ខ្ញុំមិនដែលបានចាប់អ្វីកាន់ដូចជាដៃ ទល់តែសោះ បានត្រឹមតែឃើញ។ ដៃចាប់ផ្ដើម និយាយថា ខ្ញុំវិញបានតែកាន់របស់របបមែន តែខ្ញុំមិនដែលបានញ៉ាំរបស់នោះទល់តែសោះ តែមាត់វិញ មិនធ្វើអ្វីសោះបានញ៉ាំ ។មាត់ចាប់ផ្ដើមនិយាយថា ខ្ញុំបានត្រឹមតែហាមាត់ញ៉ាំប៉ុណ្ណោះតែខ្ញុំមិនដែល ដឹងពីរស់ជាតិជាយ៉ាងណានោះឡើយ មិនដូចជាអណ្ដាតទល់តែសោះ ………-- និង --។ចុះបើរូបកាយ របស់យើងទាំងអស់គ្នាចាប់ផ្ដើមចេះច្រណែនគ្នាចឹង ស្រមៃមើលតែរូបកាយរបស់យើងនឹងទៅជាយ៉ាង ណាវិញ? ប្រហែលជាស្គមតៃវៃ សល់តែឆ្អឹងហើយមើលទៅ ព្រោះរូបកាយនីមួយៗគិតតែពីច្រណែនគ្នា លែងចង់បំពេញតួនាទីខ្លួន។ ដូច្នេះ​ ចូរចាំថា រូបកាយយើងតែមួយតែមានអវយវៈជាច្រើនផ្សំគ្នាឡើង។

២ រូបកាយទាំងមូលមិនអាចខ្វះនូវអវយវៈណាមួយឡើយ ២៦-២៧


               រូបកាយយើងមានតែមួយមែន តែមានអវយវៈជាច្រើនបានផ្សំផ្គំគ្នាឡើង គ្រប់ទាំងអវយវៈទាំងអស់ទោះបីជាមានតួនាទីផ្សេងៗពីគ្នាក៏ពិតមែនតែអវយវៈទាំងសុទ្ឋតែសំខាន់ៗដូចៗគ្នា គ្មានអ្វីណា មួយដែលមិនសំខាន់នោះទេ ហើយរូបកាយក៏មិនអាចមិនត្រូវការអវយវៈណាមួយឡើយ ។ពលខ្លះយើងគិតថា ប្រហែលជា មួយនេះសំខាន់ជាមួយនោះ ឬមួយនោះសំខាន់ជាងមួយនេះ ក៏ប៉ុន្តែ គ្រប់  ទាំងអវយវៈទាំងអស់សុទ្ឋតែសំខាន់ដូចគ្នាចំពោះរូបកាយ 
            មានប្ដីប្រពន្ឋមួយគូ ចាប់ផ្ដើមចំអន់ដាក់គ្នាទៅវិញទៅមក ប្រពន្ឋថា បងឯងក្បាលទំពែក អត់សង្ហារទេ អូនមិនចង់អោយបងឯងមកជិត។ ប្ដីចាប់ផ្ដើមថា អូនឯងវិញគឺមានដើមទ្រូងស្វិតណាស់ ក៏អត់ស្អាតដែរ ។ ពេលចំអន់ចុះឡើងៗ ស្រាប់តែពួកគេទាំង២នាក់ចាប់ផ្ដើមនឹកឃើញទៅ ហាងកែសម្ភស្ស​ហើយចាប់ផ្ដើមទិញថ្នាំមកលាប ។ លាបបានប្រហែលជាមួយសប្ដាហ៍ក្រោយមកពួកគេចេះតែមានអារម្មណ៏ផ្លែក ព្រោះថាប្ដីចេះតែមានអារម្មណ៍ថា តឹងៗក្បាល ។ ចំណែកប្រពន្ឋវិញចេះតែមានអារម្មណ៍ថា រមាស់ៗដើមទ្រូង មិនយូរប៉ុន្មានគេទាំង២នាក់មាកការភ្ញាក់ផ្លើលយ៉ាងខ្លាំង ព្រោះថា ក្បាលប្ដីចាប់ផ្ដើមប៉ោងឡើង យើងដើមទ្រូងប្រពន្ឋវិញចាប់ផ្ដើមដុះសក់ ហាសហាស។ ពេលទៅជូបពេទ្យ ពេទ្យ ប្រាប់ថា អ្នកទាំង២ច្រឡំថ្នាំគ្នាហើយ ហាសហាស។        ចឹងយើងឃើងថា គ្រប់ទាំងអវយវៈរ​បស់យើង ទាំងអស់គ្នាគឺសុទ្ឋតែសំខាន់គ្រាប់ៗគ្នា រូបកាយយើងមិនអាចបាត់បង់នូវអវយៈណាមួយឡើយ តែបាត់ ដឹងថាមានបញ្ហាហ្មង ។

 (អានខ​​​២៦) ២៦ ដូច្នេះ បើ​អវយវៈ​១​ឈឺ នោះ​ទាំង​អស់​នឹង​ឈឺ​ជា​មួយ​គ្នា បើ​១​បាន​ដំកើង​ឡើង នោះ​ទាំង​អស់​នឹង​បាន​រីករាយ​ជា​មួយ​ដែរ 

              សូមស្រមៃមើល បើខ្ញុំយកដុំថ្មមួយដុំ ទៅទំលាក់លើមេជើងរបស់ខ្ញុំ តើលោកអ្នកបងប្អូនគិត ថា នរណាជាអ្នកឈឺ មេជើងមែន ? ទេមិនមែនទេ គឺរូកកាយរបស់ខ្ញុំទាំងមូលនឹងឈឺជាមួយគ្នាដែរ ។ ហើយបើខ្ញុំឈឺធ្មេញវិញ តើខ្ញុំឈឺតែធ្មេញទេឬអី ?ទេ មិនមែនទេគឺខ្លួនខ្ញុំទាំងមូលនឹងឈឺជាមួយគ្នា។
 ដូច្នេះរូបកាយរបស់យើងមិនអាចខ្វះនូវអវយៈណាមួយបានឡើយ ហើយគ្រប់ទាំងអវយៈទាំងអស់សុទ្ឋ តែមានសារៈសំខាន់ទាំងអស់ បើទោះបីជាវាមានទួនាទីផ្សេងៗពីគ្នាក៍ពិតមែន តែវាបានបំរើដល់រូបកាយរបស់យើងតែមួយដូចគ្នា។




៣ ទ្រង់ប្រទានឲ្យយើងមានអំណោយទានផ្សេងៗគ្នាដើម្បីថ្វាយសិរីល្អដល់ទ្រង់តែមួយ ២៨-៣១

                (អានខ ២៨-៣០) ២៨ ព្រះ​ទ្រង់​បាន​តាំង​អ្នក​ខ្លះ​ក្នុង​ពួក​ជំនុំ​ឡើង មុន​ដំបូង គឺ​ពួក​សាវ័ក ទី​២​ពួក​គ្រូ​អធិប្បាយ ទី​៣​ពួក​គ្រូ​បង្រៀន រួច​មក មាន​ការ​ឫទ្ធិបារមី មាន​អំណោយ​ទាន​ជា​ការ​ប្រោស​ឲ្យ​ជា ជា​ការ​ជំនួយ ជា​ការ​គ្រប់​គ្រង ហើយ​ជា​ភាសា​ដទៃ​ផង ២៩ តើ​គ្រប់​គ្នា​ជា​សាវ័ក​ឬ​អី គ្រប់​គ្នា​ជា​គ្រូ​បង្រៀន​ឬ​អី គ្រប់​គ្នា​ធ្វើ​ការ​ឫទ្ធិបារមី​បាន​ឬ​អី ៣០ គ្រប់​គ្នា​មាន​អស់​ទាំង​អំណោយ​ទាន​នឹង​ប្រោស​ឲ្យ​ជា​បាន​ឬ​អី គ្រប់​គ្នា​អាច​និយាយ​ភាសា​ដទៃ​បាន​ឬ​អី គ្រប់​គ្នា​ចេះ​បក​ប្រែ​ភាសា​បាន​ឬ​អី 

                 លោកសាវកប៉ុល បានប្រាប់ពួកជំនុំនៅក្នុងកូរិនថូសដែលកំពុងតែបែកគ្នាថា ទី១ គឺគេទាំងអស់គ្នាគឺរូបកាយតែមួយនៅក្នុងអង្គព្រះយេស៊ូវគ្រីស្ទ អវយវៈទាំងអស់បានផ្សំផ្គុំគ្នាឡើងបង្កើតបានជារូបកាយមួយ ហើយទី២ គឺរូបកាយនោះមិនអាចខ្វះខាតឬបាត់បង់អវយវៈណាមួយឡើយ បើមានអវយវៈណាមួយឈឺនោះរូបកាយទាំងមូលនឹងឈឺជាមួយគ្នា ហើយបើមានរូបកាយណាមួយត្រូវបានតំកើងឡើងនោះរូបកាយទាំងមូលនឹងត្រូវបានដំកើងឡើងដូចគ្នា ចំណែកទី៣នេះគឺលោកប៉ុលប្រាប់ពួកគេថា ពួកគេទាំងអស់ទទួលបានអំណោយទានផ្សេងៗពីគ្នា ខុសៗគ្នា គឺដើម្បីថ្វាយសិរីល្អដល់ព្រះជាម្ចាស់ តែមួយ ។ ទោះបីជា សាវក គ្រូអធិប្បាយ គ្រូផ្សាយដំណឹងល្អ គ្រូកុមារ បេសកជន ឬអ្នកជូតតុ កៅអី នៅក្នុងព្រះវិហារក្ដី មិនមានមួយណាសំខាន់ឬល្អជាងមួយណាផ្សេងទៀតនោះទេ ។ប្រហែលជាពេលខ្លះយើងគិតថា ប្រហែលជាបេសកជន ធំជាងគ្រូគង្វាលហើយមើលទៅ ឬប្រហែលជាបេសកជនល្អជាងខ្ញុំដែលជាសមាជិកហើយមើលទៅ លោកអ្នកបងប្អូនអើយ តាមពិតនៅចំពោះព្រះភ័គ្ររបស់ ព្រះជាម្ចាស់មិនដូច្នោះនោះទេ គឺយើងទាំងអស់គ្នាសំខាន់ដូចគ្នានៅចំពោះព្រះជាម្ចាស់ គឺយើងទាំងអស់គ្នា មានអំណោយទានផ្សេងគ្នា តែរូបគ្នាបំរើដល់ព្រះជាម្ចាស់តែមួយ ។ នេះគឺជាអ្វីដែលលោកប៉ុកកំពុង តែព្យាយាមប្រាប់ដល់ពួកជំនុំក្រុងកូរិនថូស ថាពួកគេមានអំណោយទានផ្សេងៗពីគ្នាមែន តែពួកគេធ្វើការ ទាំងអស់នោះដើម្បីបំរើដល់ព្រះជាម្ចាស់តែមួយ ទេ។

               
                 ចូរស្រមៃមើលក្រុមសរសើរដំកើងរបស់យើងទាំងអស់គ្នាមើល យើងឃើញថាយើងមានអំណោយទានផ្សេងៗពីគ្នាដោយខ្លះ មានអំណោយទានជាអ្នក លេង ហ្គីតា ហ្គីតាបាស ខ្លះលេងអ័ក ខ្លះស្គ ហើយខ្លះជាអ្នកជំរៀងជាដើម ។ យើងក្នុងចំណោយក្រុមសរសើរដំកើងទាំងអស់មិនមានមួយណាសំខាន់ជាងមួយណាឡើង ។ បើក្រុមភ្លេងណាមួយបាត់ទៅយ៉ាងម៉េចដែរ ដូចជាបាត់ដៃស្គ ពេលនោះម៉េច ? ហើយបើ បាត់ដៃអ័ក ឬហ្គីតាបាស ម៉េចដែរ ឬក៏មានអ្នកលេងគ្រប់ហើយ តែអត់អ្នកច្រៀង ម៉េចដែរ? ដូច្នេះគ្រប់ទាំងអស់ សុទ្ឋតែមានសារៈសំខាន់ទាំងអស់ មិនមានមួយណាសំខាន់ជាងមួយណាឡើយ គ្រាន់តែយើងទាំងអស់គ្នាមានអំណើយទានផ្សេងៗពីគ្នាប៉ុណ្ណោះ តែអំណោយទានរបស់យើងទាំងអស់បានរួមគ្នាមកដើម្បីបំរើដល់ព្រះជាម្ចាស់តែមួយ គឺជាព្រះយេស៊ូវគ្រីស្ទ។         

៤) សរុ​បសេចក្ដី


                   យើងឃើញថា ពួកជំនុំក្រុងកូរិនថូស ជាពួកជំនុំដែលមានបញ្ហាច្រើន ហើយបញ្ហាមួយនៅក្នុងចំណោមបញ្ហាធំៗដទៃទៀតនោះគឺជាបញ្ហាបាក់បែកនៅក្នុងចំណោ​​មរបស់ពួកគេ។លោកប៉ុលបាន សេសេរសំបុត្រផ្ញើរទៅកាន់ពួកគេ ដើម្បីដោះស្រាយបញ្ហារនោះ ដោយលោកប៉ុលបានប្រាប់គេថា

១ រូបកាយតែមួយមានអវយវៈច្រើន ១២-២៥
២ រូបកាយទាំងមូលមិនអាចខ្វះនូវអវយវៈណាមួយឡើយ ២៦-២៧
៣ ទ្រង់ប្រទានឲ្យយើងមានអំណោយទានផ្សេងៗគ្នាដើម្បីថ្វាយសិរីល្អដល់ទ្រង់តែមួយ ២៨-៣១

៥) ទេវសាស្ត្រ


-      ព្រះជាម្ចាស់ : ព្រះជាម្ចាស់គឺជាព្រះត្រៃឯក មានន័យថា ៣រូមមកតែមួយ គឺ ព្រះវរបីតា ព្រះរាជ្យបុត្រា និងព្រះវិញ្ញាណបរិសុទ្ឋ ។ នៅក្នុងភាសា ហេព្រើរ គឺ “ អាដូណាយ” គេប្រើជាពហុវចនៈ មានន័យថា ព្រះទ្រង់បាន នៅជាមួយគ្នារួមមានទាំង ព្រះវរបីតា ព្រះរាជ្យបុត្រា និងព្រះវិញ្ញាណ បរិសុទ្ឋ ។ ដូចជានៅក្នុង លោកុប្បត្ត ១ : ២៦ “ចូរយើង ធ្វើមនុស្សអោយដូចជារូបយើង ឲ្យមាន ភាពដូចយើង…….  ពាក្យថា “យើង” គឺជាពាក្យពហុវចនៈ សំដៅលើ ព្រះវរបីតា ព្រះរាជ្យបុត្រា និងព្រះវិញ្ញាណបរិសុទ្ឋ ដែលព្រះជាម្ចាស់នៅជាមួយគ្នាតាំងតែពីសញ្ញាចាស់មកម្លេះ។

-  មនុស្ស ៖ មនុស្សតែងតែ មានភាពអំនួតលើខ្លួនឯង គិតថាគេមិនដល់ខ្លួន មើលងាយដល់អ្នកដទៃ ហើយមិនចង់ចូលរួមជា​មួយអ្នកដទៃ ហើយក៏បង្កើតឲ្យមានភាពបាក់បែកកើតឡើង ។ព្រះវិហារមួយចាប់ផ្ដើមមើលងាយដល់ព្រះវិហារមួយទៀតដោយគិតថា ព្រះវិហារគេតូចមិនមានសមាជិក ច្រើនដូចជាព្រះវិហាររបស់ខ្លួន ឬនិកាយរបស់គេតូចជាងនិកាយរបស់ខ្លួនជាដើម ដែលជាហេតុធ្វើអោយមានការបាក់បែកកើតឡើង ។​ បងប្អូនអ៊ើយ នេះគឺជារឿងពិត គឺថា នៅឯស្ថានសួគ៌ មិនមានសរសេរអក្ស ឈ្មោះនិកាយនេះឬនិកាយនោះឡើយ ហើយក៏គ្មានសរសេរ ឈ្មោះព្រះវិហារនេះឬព្រះវិហារនោះដែរ ។



-      ដូច្នេះយើងមិនគួរមានអំនូតពី ព្រះវិហារ និកាយ សាលា ឬអ្វីដែលយើងមាននោះទេ​ ព្រោះថាការទាំងអស់នោះនឹងនាំអោយយើងមានភាពបែកបាក់ ការប្រកាន់បក្សពួកជាដើម  តែផ្ទុយមកវិញ យើងត្រូវរក្សាភាពរួបរួ​មរវាងគ្នានិងគ្នាជាបង ប្អូន ដោយស្រលាញ់ដល់គ្នាទៅវិញទៅមក
អានយ៉ូហាន ១៣: ៣៥ ៣៥ គេ​នឹង​ដឹង​ថា អ្នក​រាល់​គ្នា​ជា​សិស្ស​របស់​ខ្ញុំ ដោយសារ​សេចក្តី​នេះ​ឯង គឺ​ដោយ​អ្នក​រាល់​គ្នា​មាន​សេចក្តី​ស្រឡាញ់​ដល់​គ្នា​ទៅ​វិញ​ទៅ​មក។

-      ព្រះគ្រីស្ទ ៖  ព្រះគ្រីស្ទទ្រង់បានរួមរួមជាមួយព្រះវរបីតារបស់ព្រះអង្គ គឺព្រះវរបីតានៅក្នងទ្រង់ ហើយទ្រង់នៅក្នុងព្រះវរបីតា  យ៉ូហាន ១៤: ១០​ -១១។ ព្រះយេស៊ូវអធិស្ឋានថា ២០ ទូលបង្គំ​មិន​អធិស្ឋាន ឲ្យ​អ្នក​ទាំង​នេះ​តែ​ប៉ុណ្ណោះ គឺ​ឲ្យ​ដល់​ទាំង​អ្នក​ណា ដែល​នឹង​ជឿ​ដល់​ទូលបង្គំ ដោយសារ​ពាក្យ​របស់​គេ​ថែម​ទៀត​ដែរ ២១ ដើម្បី​ឲ្យ​ទាំង​អស់​បាន​រួម​មក​តែ​មួយ ឱ​ព្រះវរបិតា​អើយ ដូច​ជា​ទ្រង់​គង់​ក្នុង​ទូលបង្គំ ហើយ​ទូលបង្គំ​នៅ​ក្នុង​ទ្រង់​ដែរ គឺ​ឲ្យ​អ្នក​ទាំង​នោះ​បាន​រួម​គ្នា​តែ​មួយ នៅ​ក្នុង​យើង ប្រយោជន៍​ឲ្យ​លោកីយ៍​បាន​ជឿ​ថា ទ្រង់​ចាត់​ឲ្យ​ទូលបង្គំ​មក​ពិត។
-      យ៉ូហាន ១៧: ២០-២១ ។

៦) ការអនុវត្តន៍


                គ្រប់គ្រីស្ទានទាំងអស់គ្នាគឺជា រូបកាយនៃព្រះយេស៊ូវគ្រីស្ទ  យើងម្នាក់ៗគឺជាអរវៈរបស់ទ្រង់  គ្រប់គ្នាទាំងអស់សុទ្ឋតែមានសារៈសំខាន់សំរាប់ព្រះអង្គ ដោយមិនអាចខ្វះនរណាម្នាក់បាន ហើយទ្រង់ បានប្រទានអំណោយទានដល់យើងម្នាក់ៗផ្សេងៗពីគ្នាដើម្បីបំរើដល់ព្រះជាម្ចាស់។      

              ដូច្នេះក្នុងនាមយើងជាគ្រីស្ទាន យើងត្រូវតែរូបរួមគ្នាបំរើព្រះអង្គ ស្រលាញ់គ្នា ជាបងប្អូន ស្រលាញ់គ្នាទៅវិញទៅមក ដើម្បីបង្ហាញដល់លោកកិយ៌ថា យើងទាំងអស់គ្នាគឺជាសិស្សរបស់ព្រះយេស៊ូវគ្រីស្ទពិត គឺជាស្មរបន្ទាល់អំពីទ្រង់ យ៉ាងនោះទើបគេអាចនឹងជឿដល់ព្រះយេស៊ូវគ្រីស្ទ តាមរយៈដែលយើងស្រលាញ់ដល់គ្នាទៅ វិញទៅមក អាម៉ែន ។

(អានយ៉ូហាន ១៣: ៣៥) ៣៥ គេ​នឹង​ដឹង​ថា អ្នក​រាល់​គ្នា​ជា​សិស្ស​របស់​ខ្ញុំ ដោយសារ​សេចក្តី​នេះ​ឯង គឺ​ដោយ​អ្នក​រាល់​គ្នា​មាន​សេចក្តី​ស្រឡាញ់​ដល់​គ្នា​ទៅ​វិញ​ទៅ​មក។

0 Comments

Type and hit Enter to search

Close