·
សេចក្តីផ្តើម:
មានក្រុមគ្រួសាមួយដែលជាគ្រួសាដែលមានទ្រព្យសម្បត្តិ
និង ជីវភាពយ៉ាងសមរម្យ
នៅក្នុងសង្គមដែលពួកគាត់កំពុងរស់នៅនោះ។ ដែលបុរសជាប្តីគាត់គឺជាអ្នកមានមុខដំណែងធំដុំ
ក្នុងប្រមុខរាជ រដ្ឋាភិបាលថែមទៀតផង
ចំនែកប្រពន្ធវិញនាងជាស្រ្តីមេផ្ទះធម្មតាម្នាក់ ។
ក៏ប៉ុន្តែនាងបែបជាចូលចិត្តលែងល្បែងស៊ីសងងប់ងើបមុខមិនរួច មិនតែប៉ុណ្ណោះនាងថែមទាំងបែកគំនិតចេះផិតប្តីទៅរកប្រុសថ្មី
ថែមទៀតផង។ រឿងនេះក៏បានដឹងដល់លោកប្តី ប៉ុន្តែដោយសារតែលោកប្តីគាត់ជាមនុស្សស្លូតបូត
មានក្រមសីលធម៌និងការអប់រំល្អផងនោះ ទោះជាបានដឹងនឹងតាមទាន់ថាប្រពន្ធខ្លួនញៀនល្បែងបំផ្លាញទ្រព្យសម្បត្តិក្នុងផ្ទះ
ដែលបានមកដោយញើសឈាមគាត់អស់ជាច្រើន ថែមទាំងដឹងថានាងបានក្បត់គាត់ទៅមានសហាយស្មន់ជាមួយប្រុសដ៏ទៃក្តី
ក៏លោកប្តីចិត្តល្អ នៅតែផ្តល់ឪកាសទុកឧ្យនាងបានតែប្រែម្តងជាពីរដងដោយមិនរករឿងនាងដោយមិនបានរករឿងដេញដោលច្រើនទេ
តែប្រពន្ធនៅតែដដែល មិនព្រមកែខ្លួនទាល់តែសោះ
។ ដូច្នេះហើយបានជាធ្វើឲ្យប្តីអស់ការអត់ធ្មត់ ដោយយល់ថាវិធីត្រជាក់ៗមិនអាចបញ្ឈប់នូវទង្វើល
ដ៏អាក្រក់របស់នាងបាននោះទេ លោកក៏ប្រមានដល់ប្រពន្ធថា
បើសិនជានាងមិនព្រមបញ្ឈប់ការកំផិតហើយនិង ការលេងល្បែងស៊ីសងដែលជា អំពើខុសច្បាប់បែបនេះទេនោះគាត់និងលែងនាងចេញដោយខ្លួនទទេមិនចែកមរតកឲ្យនាងសូម្បី
តែមួយកាក់មួយសេន សូម្បីរបស់ទ្រព្យ គ្រឿងអល័ង្កា សំលៀកបំពាក់ល្អៗ
ដែលបានទិញឲ្យនាងប្រើប្រាស់ពីមុន ដូចជា I Phone6,7 អីទាំងនោះ ក៏គាត់ដកហូតយកវិញទាំងអស់ដែរ
។
តែនាងមិនត្រឹមតែមិនបានខ្វល់ខ្វាយចំពោះការប្រមាននេះប៉ុណ្ណោះទេ។
នាងថែមទាំងមានចិត្តធំសុខចិត្តរត់ទៅតាមប្រុសសហាយរបស់នាងថែមទៀត
ដោយមិនស្រណោះអាឡោះអាល័យប្តីសូម្បីតែបន្តិច តែទៅមិនទានបានប៉ុន្មានផងនាងក៏ត្រូវបានប្រុសសាហាយដោះដៃចោល
ទុកឲ្យនាងត្រូវជួបនៅសេចក្តីរងទុក្ខវេទនាយ៉ាងខ្លាំងក្រៃលែង
ទាំងផ្លូវកាយនិងផ្លូវចិត្តដោយជីវិតរស់នៅគ្មានទីពំនាក់ តែលតោលឯកកោគួឲ្យសោកសង្រែង ជាទីបំផុតត្រូវគេមើលងាយមើលថោកជាន់ឈ្លីវក់វី
។ ដោយការរងទុកធ្ងន់ពន្យពេកនាងក៏មានគំនិតចង់វិលទៅរកប្តីវិញណាស់ ។ ដោយព្រោះសេចក្តីស្រឡាញ់
និងមេត្តាជាពន្យពេកឥតគណនារបស់ប្តី
បន្ទាប់ពីបានដឹងថាប្រពន្ធរងទុក្ខវេទនាយ៉ាងដូច្នេះគាត់មានចិត្តក្តួលអាណិតដល់
ប្រពន្ធជាពន្លឹកបានជាគាត់ខំស្វែងរកប្រពន្ធ និងនាំយកនាងត្រឡប់មករួមរស់ជាមួយគ្នាវិញ
ដោយបានស្រឡាញ់ថ្នាក់ថ្នមដូចកាលពីគ្រាផ្តើមស្នេហ៍នា គ្រាតំបូងវិញ។ហើយលើសពីនេះទៅទៀតនោះគឺ
គាត់បានប្រគល់ឲ្យនាងនូវរបស់ ទ្រព្យជាបរិបូណ៌សើលជាងពីមុនដែលគាត់ឲ្យនាងទៅទៀត។ ថែមទាំងបានសន្យាជាមួយគ្នាថាអូននឹងធ្វើជាប្រពន្ធរបស់បង
ហើយបងនឹងធ្វើជាប្តីរបស់អូនជារៀងរហូត ទោះមេឃរលំភ្នំរលាយក៏មិនបែបគ្នាជារៀងរហូត
តទៅស្នេហ៍យើងជាស្នេហ៍ភក្តីគ្មានអ្វីបំបែបបានឡើយ។
ក្នុងសាច់រឿងនេះបានបង្ហាញអំពីសេចក្តីស្រឡាញ់
និងការអត់ធម្មយ៉ាងខ្លាំងក្នុងនាមជាស្វាមីដ៏ល្អម្នាក់
តើបងប្អូនធ្លាប់ជួបមនុស្សបែបនេះទេ? យើងមិនដឹងថានៅមានបុរស់ដ៏ល្អស្មោះស្មាកនិងស្នេហ៍បែបនេះប៉ុន្មាននាក់ទេ
ក្នុងសម័យយើងនេះ? ប្រហែលជាពិបាកនិងរកបានណាស់មើលទៅ ប្រហែលអាចមានម្នាក់ ពីរនាក់
ឬក៏គ្មានផងក៏មិនដឹង? មែនអត់បងប្អូនប្រុសៗ ?
ប៉ុន្តែក្នុងកណ្ឌហូសេជំពូកពីរនេះពិតជាមាន
គឺយើងនិងមើលពីគំរូនៃសេចក្តីស្មោះស្មាក់ដ៏មហិមារបស់បុរសម្នាក់នៅទីនេះ។
·
ការសង្ខេបបទគម្ពីរ:
ក្នុងជំពូកទី២នេះព្រះជាម្ចាស់បានមានបន្ទូលបង្គាបឲ្យ
លោកហូសេបានបង្គាបកូនៗរបស់គាត់ឲ្យ ស្តីប្រដៅដល់ម្តាយរបស់ខ្លួន ឲ្យនាងលះចោលការកំផិត
និងការប្រពឹត្តកន្លងបវេណីពីនាងចេញ ដោយបានប្រើការប្រមានជាសំដីធ្ងន់ៗថា
ក្រែងគាត់នឹងសំរាតឲ្យនាងនៅខ្លួនទទេ ដូចជាវាលរហោស្ថានជាដីដែលហួតហែង
ព្រមទាំងធ្វើឲ្យនាងស្លាប់ដោយខ:ស្រេកផង។ ដោយមិនអាណិតមេតា្តដល់កូននាងផង
ព្រោះវាសុទ្ធតែជាកូនរបស់សហាយ ដែលកើតមកពីការកំផិត គួខ្មាស់របស់នាង។
មិនតែប៉ុណ្ណោះនាងថែមទាំងថានិងចេញទៅតាមពួកសហាយ ជាអ្នកដែលឲ្យអាហារ និងគ្រឿងផឹង
ព្រមទាំងប្រេង ខ្លូតទេសជាដើមដល់នាង ។ តែហូសេបានឃាត់ផ្លូវនាងមិនឲ្យរកផ្លូវឃើញ
នាងបានទៅតែរកមិនឃើញ តាមមិនទាន់ពួកប្រុសសហាយទេ ដោយសារកាលំបាកនោះ
នាងវិលទៅរកប្តីដើមវិញ ។ ដោយនាងមិនបានដឹងថាគ្រប់អស់ទាំងអ្វីៗល្អ ទាំងចំនីអាហារ គឿងមាស និងរបស់ប្រើប្រាស់ទាំងអស់
ដែលនាងធ្លាប់បាននោះគឺប្តីជាអ្នកផ្តល់ឲ្យនោះឡើយ ។
ដូច្នេះនៅគ្រានេះលោកនឹងដកយកផលទាំងអស់ គ្រប់មុខពីនាងវិញ សូម្បីតែខ្លូតទេសដែលសំរាប់ហ៊ុហ
កេរខ្មាស់នាងផងដែរ ។ គឺការអាម៉ាសរបស់នាងនិងត្រូវបើកឲ្យពួកសហាយរបស់នាងបានឃើញ
ហើយក៏គ្មានអ្នកណាដែលអាចដោះនាងចេញ ពីការអាម៉ាស់ដែល នឹងកើតមកនេះបានដែរ។នេះជាការប្រៀបធៀបពីការកំផិត
ដែលអ៊ីស្រាអែលដែលបានផិតក្បត់ព្រះជាម្ចាស់ទៅ តាម ក្លែងក្លាយ (ព្រះបាល)
គឺព្រះអង្គនឹងដាក់ទណ្ឌកម្ម ដល់ពួកគេដោយឲ្យគេរងទុក្ខវេទនា
ដកក្តីអំណរនិងអ្វីៗចេញពីគេ តែដល់ថ្ងៃមួយព្រះអង្គនឹងឲ្យដល់គេវិញ រិតតែច្រើនឡើង
ដោយលោះគេមកជារបស់ផងទ្រង់ដោយក្តីស្រឡាញ់និងមេត្តា ហើយនឹងទទួលបានក្តីសុខសាន្តនៅជាមួយនឹងព្រះដែលគេជាប្រជារាស្រ្តរបស់ព្រះអង្គហើយព្រះអង្គជាព្រះគេ។
·
រចនាសម្ពន្ធ័:
I.
លទ្ធិផលនៃភាពមិនស្មោះត្រង់នៃរាស្ត្ររបស់ព្រះជាម្ចាស់( ១: ១ -
១៣)
ក. ការប្រមានដល់អ្នកដែលផិតក្បត់
មិនស្មោះត្រង់(១: ១ - ៧ )
ខ. លទ្ធិផលនៃសេចក្តីកំផិត(១ : ៨ - ១៣ )
II.
ការធ្វើអន្តរាគមន៍ពីព្រះជាម្ចាស់ ដោយសេចក្តីមេត្តាករុណា (១
:១៤ - ២៣ )
ក. សេចក្តីមរត្តារបស់ព្រះក្នុងការផ្សោះផ្សាជាមួយរាស្រ្តកំផិត(១:
១៤-២០)
ខ. ព្រះបន្ទូលនៃការស្តាឡើងវិញ( ១:២០- ២៣)
·
សំនួរស្នូល
-ក្នុងសាច់រឿងនេះ
មិនមែនសំដៅលើគ្រួសាតែមួយនោះទេ តែតាមរយ:បញ្ហានិង
ជំលោះក្នុងគ្រួសាហូសេនេះ បានសំដៅទៅលើទំនាក់ទំនងរវាងព្រះជាម្ចាស់និងអ៊ីស្រាអែល
ប្រជារាស្រ្តរនៃទ្រង់។ ដូច្នេះ មានបញ្ហាអ្វីបានកើតឡើង
ក្នុងទំនាក់ទំនងរវាងព្រះជាម្ចាស់ និងអ៊ីស្រាអែល?
ហើយតើព្រះជាម្ចាស់ទ្រង់មានផែនការណ៍យ៉ាងណា ចំពោះពួកគេទាំងអស់នោះ?
·
គំនិតស្នូល
-
ចង់បង្ហាញអំពីសេចក្តីស្រឡាញ់ និងមេត្តាករុណានៃព្រះជាម្ចាស់
ដែលព្រះអង្គផ្តល់សម្រាប់ប្រជារាស្រ្តរបស់ទ្រង់។ បើទោះបីជាមនុស្សបានធ្វើខុស
អាក្រក់មិនស្មោះត្រង់នៅចំពោះទ្រង់ជាច្រើនដងយ៉ាងណាក៏ដោយ ក៏ព្រះអង្គស្មោះត្រង់
ជានិច្ច ទ្រង់ចង់ឲ្យប្រជារាស្រ្តរបស់ទ្រង់វិញត្រឡប់មកនៅក្នុងព្រះគុណ
និងសេចក្តីស្រឡាញ់ទ្រង់វិញនិង ធ្វើជារាស្រ្តរបស់ព្រះអង្គ
ហើយយកព្រះអង្គធ្វើជាព្រះរបស់គេជារៀងរហូតតទៅ។
·
ការកាត់ស្រាយព្រះគម្ពី:
I.
លទ្ធផលនៃការមិនស្មោះត្រង់នៃរាស្ត្ររបស់ព្រះជាម្ចាស់( ២: ១ -
១៣)
ក.ការប្រមានដល់អ្នកដែលកំផិត មិនស្មោះត្រង់(២:
១-៧ )
តើព្រះជាម្ចាស់
ទ្រង់មានផែនការណ៍យ៉ាងដូម្តេចចំពោះអ្នកដែលមិនស្មោះត្រង់?
យើងនឹងអាចរកចម្លើយជាមួយគ្នាបានក្នុង
ខ គម្ពីរខាងក្រោមនេះ គឺក្នុងហូសេជំពូក(២:១-៧) នៅទីនេះ ឃើញថាព្រះជាម្ចាស់ទ្រង់បានមានបន្ទូលទៅកាន់លោកហូសេឲ្យប្រាប់ដល់បងប្អូនកូនចៅប្រុសៗ
ថាអាំមី ហើយដល់ស្រីៗថារ៉ូហាម៉ា ដែលយើងបានដឹងអំពីអត្ថន័យនៃឈ្មោះទាំងពីរនេះរួចមកហើយពីក្នុងជំពូក១
ដែលបាន ថាពាក្យអាំមី មានន័យថា< ឯងរាល់គ្នាមិនមែនជារាស្ត្រអញទេ
អញក៏មិនព្រមធ្វើជាព្រះរបស់ឯងដែរ >ចំនែកឯឈ្មោះ
រូហាម៉ាមានន័យថា< អញនិងមិនអាណិតមេត្តាដល់ដល់ពួកវង្សអ៊ីស្រាអែល
ដើម្បីអត់ទោសដល់គេតទៅទៀតឡើយ>។ តែក្នុង
ជំពូក២ ខមួយនេះសង្កេតឃើញថា ឈ្មោះទាំងពីរដដែលនេះ បានផ្លាស់ប្តូរបន្តិច
គឺបាត់ពាក្យឡូ
ដែលជាពាក្យសំខាន់ដែលធ្វើឲ្យសាច់រឿងជំពូកនេះ ខុសពីជំពូក១ដែរ
ព្រោះបើយោងតាមឯកសារមួយចំនួនថាក្នុងភាសាហេព្រើ ឡូ នេះសំដៅលើភាពអវិជ្ជមាន
តែក្នុងជំពូក (២:១)នេះ ភាពអវិជ្ជមានត្រូវបានដកចេញ
ដោយប្តូរពីពាក្យ មិនមេត្តា មកជាមេត្តា មិនមែនជាស្តេច មកជាស្តេច
ហើយមិនមេត្តាមកជាមេត្តាវិញ(មានន័យថាព្រះទ្រង់ចង់ប្រាប់ថា ឯងជារាស្រ្តអញ
អញនិងធ្វើជាស្តេចដល់ឯង ហើយអញនឹងអាណិតមេត្តាដល់ពួកអ៊ីស្រាអែល
ដើម្បីនឹងអត់ទោសដល់ពួកគេ) ព្រះជាម្ចាស់ទ្រង់ចង់ប្រកាសដល់ពួកអ៊ីស្រាអែលថា
ព្រះអង្គនឹងប្រទានក្តីអាណិតមេត្តាដល់ពួក
ដ្បិតគេជារាស្រ្តរបស់ទ្រង់
ហើយទ្រង់ក៏ព្រះរបស់គេដែរ។ស្ថានភាពតានតឹងដូចជាត្រូវបានផ្លាស់ប្តូហើយ
តែមើលក្នុងខ២វិញហូសេបានបង្គាប់ឲ្យកូនៗទៅស្តីប្រដៅដល់ម្តាយរបស់ខ្លួនឲ្យនាងលះចោលការកំផិត
និងការកន្លងប្រពៃណីចេញ ដោយប្រើឃ្លាគំរាមមួយថា នាងមិនមែនជាប្រពន្ធអញទេ
អញក៏មិនមែនប្តីនាងដែរ
ក្នុងឃ្លានេះបង្ហាញពីការដាក់រនាំងដែលធ្វើឲ្យមានគំលាតពីគ្នាក្នុងទំនាក់ទំនងជាប្តីប្រពន្ធរបស់គាត់
ភាពប្រេះស្រាំនៃចំណង អាពារហ៍ពិពារហ៍
នៃស្នេហ៍គ្រាដំបូងដផ្អែមត្រជាក់ពីមុន ប្រែប្រួលអស់ដោយសារតែភាពមិនស្មោះត្រង់របស់ប្រពន្ធដែលផិតក្បត់ប្ដីរបស់ខ្លួន
តែទំនាក់ទនងនេះមិនមែនត្រូវបានកាត់ផ្តាច់ដោយការលែងលះនោះទេ
ប៉ុន្តែត្រូវតែស្វែងរកការបង្រួបបង្រួម ផ្សះផ្សាជាមួយគ្នាឡើងវិញ។
នៅក្នុងខ៣និយាយកាន់តែធ្ងន់ទៅទៀត លោកហូសេចង់សម្រាតខោអាវប្រពន្ធរបស់លោកផង
បើសិនជាបើស្តាប់ទៅដូចអាក្រក់ជូជាតិណាស់បើធៀបមកក្នុងវប្បធម៌ខ្មែរ ក៏ប៉ុន្តែ
បើយើងក្រលេកទៅមើលប្រវត្តិសាស្រ្តក្នុងសង្គម អ៊ីស្រាអែលវិញ ក្នុង(អេសេគាល១៦:១០ និង និក្ខមនំ ២១:១០)គឺបានបង្ហាញតួនាទីរបស់ប្តី
គឺប្តីជាអ្នកផ្គត់ផ្គង់គ្រប់បែបយ៉ាងដល់ប្រពន្ធទាំងសំលៀកបំពាក់ផងដែរ។
ដូច្នេះពាក្យថាសម្រាតដែលបានឃើញក្នុងខខាងលើនេះមិនមែនចង់
សំដៅទៅលើកការចាប់ដោះ ឬស្រាត សំលៀកបំពាក់ចេញពីនាងនោះទេ តែក្នុងខ៣នេះចង់និយាយថា
ប្តីគឺហូសេលោកនឹងបកអាក្រាត បើនិយាយពីពាក្យខ្មែរអោយស្រួលស្ដាប់គេហៅថាហែកកេរ្តិ៍
បើកសម្ដែងពីអាថ៍កំបាំង ឬរឿងមិនល្អអាស្រូវ ពីភាពផិតក្បត់របស់នាងដែលជាប្រពន្ធដែលហ៊ានក្បត់ប្ដីរបស់ខ្លួនទៅស្រវ៉ាអ្នកថ្មីទៀត
ដូចជាមានពាក្យខ្មែរមួយឃ្លាបានពោលថា មានមួយមិនស្កប់ មានដប់ក៏មិនគ្រាន់ មិនស្កប់ចិត្តនឹងអ្វីដែលខ្លួនមាន
ដោយគ្មានប្រណីដល់ទ្រូងប្តីនោះឲ្យគេដឹងឲ្យនាងត្រូវអាម៉ាស់ ។គឺឲ្យនៅទទេ
ត្រលប់ដូចជាថ្ងៃដែលកើតមក ក្នុង (អេសេគាល ១៦: ៤ - ៨ )ប្រាប់ថា ត្រូវបានគេស្អប់ខ្ពើមរងទុក្ខគ្មានអ្នកអាណិតនៅខ្លួនទទេប្រឡាក់ដោយភាពស្មោករោគ
ភ្ជាប់ជាមួយនិង( ខ៤-៧
)ការកំផិតនិងការប៉ុនប៉ងរត់តាមប្រុសរបស់កូមើ ការនេះ
ធៀបទៅនឹងការមិនស្មោះត្រង់ដ៏សែនអាក្រក់របស់អ៊ីស្រាអែលដែលពួកគេបានក្បត់នឹងព្រះជាម្ចាស់ដូចជាប្រពន្ធរបស់ហូសេបានក្បត់នឹងលោកដែរ។
ផិតក្បត់យ៉ាងម៉េច គឺគេបានក្បត់នឹងព្រះរបស់ខ្លួនដែលធ្លាប់តែស្រលាញ់
ធ្លាប់តែផ្ដល់សេចក្ដីអាណិតមេត្តា ធ្លាប់តែថ្នាក់ថ្នមពួកគេ
ដូចជារូបប្ដីថ្នាក់ថ្នមបមបីស្រីមាសស្ងួនជាប្រពន្ធខ្លួនដោយសេចក្ដីស្រលាញ់ពេញណែនក្នុងឪរ៉ារៀមដែលប្រៀបបានថាអូនជាបេះដូងបង។
ប៉ុន្តែពួកគេបែរ ទៅជាស្រលាញ់ព្រះដទៃទៀត ទៅថ្វាយបង្គំព្រះដទៃទៀតផ្សេងទៅវិញ
ដូចនៅក្នុងពាក់កណ្ដាល ខប្រាំ ពួកគេបានគិតថាអ្វីដែលពួកគេមានសព្វថ្ងៃនេះគឺជា
អ្វីដែលព្រះបាលដែលជាព្រះសាហាយស្មន់របស់ពួកគេជាអ្នកអោយទៅវិញ។
ពួកគេបានភ្លេចពីព្រះគុណដែលព្រះជាម្ចាស់ដែលទ្រង់បានផ្ដល់អោយពួកគេ។
ប៉ុន្តែព្រះអង្គទ្រង់មិនដែលបោះបង់ចោលអ្នកដែលទ្រង់ស្រលាញ់ឡើយ នៅក្នុងខ៦-៧បាននិយាយថា
ព្រះអង្គទ្រង់នឹងស្រាស់បន្លា ធ្វើកំផែងដើម្បីមិនអោយពួកគេទៅរកសាហាយរបស់គេទាន់ឡើយ
គឺទ្រង់នឹងរកវិធីសាស្រ្តគ្រប់បែបយ៉ាងដើម្បីអោយគេវិលបែរមករកព្រះអង្គវិញ នេះគឺជា
សេចក្ដីស្រលាញ់ និងសេចក្ដីមេត្តាករុណាដែលព្រះអង្គមានចំពោះគេ។
ខ. លទ្ធិផលនៃសេចក្តីកំផិត(១ : ៨ -
១៣ )
ខ៨ - ៩ អ៊ីស្រាអែលបានយករបស់ដែលព្រះជាម្ចាស់បានចំរើន
ប្រទានឲ្យដល់គេនោះប្រើសម្រាប់គោរពថ្វាយបង្គំដល់ព្រះបាលដែលជាព្រះក្លែងក្លាយរបស់សាសន៍ដ៏ទៃទៅវិញ
ដូច្នេះព្រះទ្រង់នឹងដកយកអ្វីទាំងអស់ចេញពីពួកគេវិញ
ដោយព្រោះតែគេមិនបានប្រើរប្រាស់របស់ទាំងនោះ មិនត្រឹមត្រូវ តាមព្រះទ័យទ្រង់
មិនតែប៉ុណ្ណោះថែមទាំងរមើសគុណបោះបង់ព្រះអង្គចោល លែងខ្វល់ខ្វាយអើពើនិងទ្រង់ទៀតផង។
ព្រះជាម្ចាស់ទ្រង់និងធ្វើឲ្យគេបានស្គាល់រស់ជាតិនៃទុក្ខវេទនានៃជីវិតដែលគ្មានព្រះអង្គចិញ្ចឹមបីបាច់ថែរក្សា
តើមានរស់ជាតិជូល្វីងយ៉ាងណាទៅ
ដើម្បីឲ្យគេដឹងថាអ្វីៗដែលគេបានមកនេះគឺជាព្រះយេហូវ៉ាទេដែលជាអ្នកប្រទានឲ្យគេ
មិនមែនគឺព្រះបាលនោះទេ គឺព្រះអង្គនិងធ្វើឲ្យទឹកដីរបស់គេដែលធ្លាប់មានជីរជាតិបង្កើតផលបានល្អបរិបូណ៌ពីមុននោះ
ប្រែក្លាយជាស្ងួតហែងគ្មានជីវិត តទៅទៀត
ហើយមិនអាចបង្កើតផលផ្លែបានដូចពីមុនទៀតទេ។អ៊ីស្រាអែលគេត្រូវតែដឹងឲ្យច្បាស់ថា
គឺព្រះអង្គទេដែលមានអំណាចលើធម្មជាតិនិងគ្រប់គ្រងទាំងអស់នោះ
ហើយក៏ជាព្រះដែលតែងតែគង់នៅជាមួយដឹកនាំ
ផ្គត់ផ្គង់ថែរក្សាពួកគេគ្រប់ពេលវេលានាពេលកន្លងមកនោះ។ (ខ ១០ - ១៣) ហើយ
អ៊ីស្រាអែលដែលជាសាសន៍ដែលធ្លាប់តែមានអំនួតនោះនិងត្រូវមានការអាម៉ាស់
ដោយសារតែស្រុករបស់គេក្លាយទៅជា ទីកន្លែងដែលស្ងួតហួតហែងដូចជាទីរហោស្ថាន
គ្មានអ្វីទៀតសោះ ដោយសាតែគេបានដើរតាមព្រះ បាល
ប្រៀបបានដូចជាស្រ្តីដែលផិតក្បត់
ត្រូវបានប្តីបកអាក្រាត ជាសាធារណ: ទុកឲ្យមានការអាម៉ាស់ដូច្នោះដែរ(អេសេគាល ១៦:៣៣ និង មីកា១:៧ )គឺបញ្ជាក់ថាព្រះទ្រង់និងបំផ្លាញ់គ្រប់ទាំងរូបព្រះ
និងថ្លៃឈ្នូលរបស់គេទាំងអស់ចោលគ្មានព្រះណាដែលអាចជួយឲ្យរួចបានឡើយ។
ខ្ញុំនឹកចាំពីរឿងមួយ អំពីឪពុកម្នាក់តែបានទូន្មានកូនស្រី
មានថ្ងៃមួយឪពុកបានក្តាបដៃយ៉ាងណែន ទោះបីជាកូនសូមអង្វរយ៉ាងណាក៏គាត់មិនព្រមលាដៃនោះឲ្យកួនមើលថាតើក្នុងដៃគាត់មានអ្វីក្នុងនោះដែរ
តែដោយសារតែកាទទូចអង្វរករជ្រាំដែលៗរបស់កូន ឪពុកព្រមលាដៃដែលក្តាបនោះឲ្យនាងបានឃើញ
ការដ៏ភ្ញាក់ផ្អើលបានកើតឡើង ធ្វើកូនស្រីហួសចិត្តឥតមានពាក្យថ្លាថ្លែង
គឺការអាថ៌កំបាងក្នុងដៃពុកនោះ គឺមានត្រឹមតែ លុយរៀល ក្រដាស១០០រៀលប៉ុណ្ណោះ
ឪពុកក៏សួនាងទៀតថា កូនចង់មើលម្តងទៀតទេ នាងឆ្លើយថា លែងចង់មើលហើយគ្មានអ្វីអស្ចារ្យផង
ឪពុកក៏ប្រាប់នាងថា ដូចគ្នា កូនអើយបើកូនមិនចេះឲ្យតម្លៃខ្លួនឯង បណ្តោយខ្លួនប្រាណ
ស្លៀកខើចខ្លីឲ្យគេឃើញស្រីអស់ហើយនោះ នាងគ្មានអ្វីឲ្យគេប៉ងប្រាថ្នាស្រស់ជីវ៉ាតទៅទៀតទេ
រឿងនេះមានន័យស្រដៀងជាមួយនិង ការដែលហូសេនិយាយអំពីការសម្រាតនោះដែរ ដោយការសម្រាត
ឬស្រាតឲ្យនៅទទេនោះវាពិតជាប៉ះពាល់ជាខ្លាំងដល់កិត្តយសនិងគុណតម្លៃនៃមនុស្សស្រី
ដែលគួតែជៀសវាងឲ្យបាន។
II.
ការធ្វើអន្តរាគមន៍ពីព្រះជាម្ចាស់ ដោយសេចក្តីមេត្តាករុណា(១ :១៤ -
២៣ )
ក. សេចក្តីមេត្តារបស់ព្រះក្នុងការផ្សោះផ្សាជាមួយរាស្រ្តកំផិត(១:
១៤-២០)
តើព្រះយេហូវ៉ាទ្រង់មានសេចក្តីមេត្តាយ៉ាងណាក្នុងការផ្សះផ្សាដល់រាស្រ្តដែលកំផិត?
ដូចដែលខ្ញុំបានបញ្ជាក់ខាងលើថា
ព្រះអង្គទ្រង់មិនដែលបោះបង់មនុស្សដែលព្រះអង្គស្រលាញ់ទេ
ព្រះអង្គទ្រង់នៅតែមានសេចក្ដីមេត្តាករុណាជានិច្ច
ដល់អ្នកដែលទ្រង់ស្រលាញ់ទោះបើគេមិនបានស្រលាញ់ទ្រង់ក៏ដោយ។ មកដល់ ខ១៤ -១៥មានពាក្យថា
អញនឹងប្រឡោមនាំនាងទៅឯទីរហោស្ថាន ហើយនិយាយសំរបចិត្តនាង។
ព្រះអង្គទ្រង់នៅតែនឹងលួងលោមដល់គេ ក្រោយដែលការជំនុំជម្រះមកដល់
ព្រះអង្គទ្រង់មិនបោះបង់គេអោយនៅតែរងទុក្ខជានិច្ចនោះទេ
ប៉ុន្តែព្រះគុណរបស់ព្រះអង្គនៅតែមានជានិច្ចដល់ពួកគេ ឯការនិយាយសំរបចិត្ត គឺជាបញ្ជាក់
លើកទឹកចិត្ត
កំសាន្តចិត្តដល់អ៊ីស្ត្រាអែល លូងលោមឲ្យគេបានធូស្បើយអំពីការឈឺចាប់
ដែលមិនមែនជាការស្តីបន្ទោស
ទំលាក់កំហុសឲ្យកាន់តែឈឺចាប់នោះទេ។ គឺនៅទីនេះឃើញថា ចង់បង្ហាញថានៅគ្រាមួយដែលអ៊ីស្ត្រាអែលបានដឹងពីកំហុស
របស់ខ្លួនហើយ នោះព្រះជាម្ចាស់ទ្រង់នឹងទទួលយកពួកគេឲ្យមកនៅជាមួយនឹងព្រះអង្គវិញ
ដូចជាក្នុង(អេសាយ៤០:២ ) <បានប្រកាសថាត្រូវលូងលោមចិត្តក្រុងយេរូសាឡឹមដ្បិត
គ្រាធ្វើសឹកសង្រ្គាមរបស់គេបានសម្រេចហើយ អំពើទុច្ចរិតរបស់ក៏បានអត់ទោសឲ្យ ហើយគេទទួលសំណង១ ជា២ ពីព្រះហស្ថនៃព្រះយេហូវ៉ា ឲ្យស្នងនិងអំពើបានគេដែរ
> ។
គឺព្រះទ្រង់នៅតែបន្តរបង្ហាញសេចក្តីស្រឡាញ់របស់ទ្រង់ជានិច្ចទោះជាស្ថិតក្នុងស្ថានភាពនៃកាជំនុំជំរះក៏ដោយ
ពីព្រោះទ្រង់ជាព្រះនៃសេចក្តីស្រឡាញ់ តែទ្រង់ក៏នៅតែយុត្តិធម៌ជានិច្ចដែរ។
ក្នុងពាក់កណ្តាលនៃខ ១៥ បាននិយាយអំពីច្រកភ្នំ អាកោ គឺជាទ្វានៃសេចក្តីសង្ឃឹម
គឺព្រះទ្រង់បានដាក់ច្រកភ្នំនេះជានិមិត្តសញ្ញានៃឪកាសថ្មីរបស់អ៊ីស្រ្តាអែល
គឺពួកគេនិងបានចូលមកនៅចំពោះព្រះ និងចាប់
ផ្តើមជាថ្មីម្តងទៀតជាមួយនិងព្រះដូចគ្រាដើម ដែលគេជារាស្រ្តរបស់ព្រះ
ហើយព្រះយេហូវ៉ាជាព្រះតែមួយរបស់គេដែរ។
ក្នុងខ ១៦ - ១៧ នាងនិងហៅអញថា អ្នកប្តី
មិនមែនលោកម្ចាស់ទៀតទេ តាមរយ:មួយនោះបានបង្ហាញឲ្យឃើញពីទំនាក់ទំនងកាន់តែស្អិតរមួតរវាង
អ៊ីស្រាអែល ហើយនិងព្រះជាម្ចាស់ ។ ខ
១៨ គឺពួកគេនិងមិនព្យាយាមដើរតាម
ព្រះយេហូវ៉ាផង និងព្រះបាលផងដូចពីមុនទៀតនោះទេ គឺ អ៊ីស្រាអែលនិងមានភក្តីភាពស្មោះស្មាក់បំពោះស្វាមីតែមួយគត់គឺជាព្រះយេហូវ៉ា។
ដូច្នេះព្រះយេហូវ៉ា ដែលជាប្តីទ្រង់និងការពាដល់ពួកគេ ឲ្យបានរួចផុតពីទុក្ខភ័យទាំងអស់
ទោះបើជាគ្រោះដែលបង្ករពីធម្មជាតិ ជាការឈ្លានពាន
សឹកសង្រ្គាមដែលបង្ករដោយមនុស្សក្តី
ពីព្រោះព្រះទ្រង់ជាម្ចាស់នៃធម្មជាតិ និងជាព្រះនៃប្រវត្តិសាស្ត្រ ដូច្នេះទ្រង់មានអំណាចលើទាំងអស់
(អេសាយ១១: ៦ - ៩) ។ ខ ១៩ - ២០ ការស្តីដណ្តឹងដោយ សុចរិត យុត្តិធម៌
សប្បុរស និងមេត្តាករុណា សម្ពន្ធមេត្រីនៃ ការភ្ជាប់ពាក្យ ឬ រៀបការនេះ
គឺចង់បង្ហាញពីសេចក្តីស្រឡាញ់យ៉ាងស្មោះត្រង់ របស់ព្រះជាម្ចាស់ ចំពោះរាស្រ្តទ្រង់ គឺ
អ៊ីស្រាអែលដែលពីមុនធ្លាប់តែកំផិត ពេលនេះគេនិងបានរស់នៅជាមួយនិងព្រះជារៀងរហូតតទៅ។
ខ. ព្រះបន្ទូលនៃការស្តាឡើងវិញ(
១:២១ - ២៣)
នៅក្នុង៣ខ
នេះ បានបង្ហាញពីការឆ្លើយតប ព្រះជាម្ចាស់ដែលទ្រង់ គឺជាព្រះនៃធម្មជាតិ ទ្រង់និងប្រទានពរដល់ប្រជារាស្រ្តរបស់ ព្រះអង្គ
តាមរយ:
ធម្មជាតិរបស់ទ្រង់ ដោយឲ្យផែនដី របស់ទ្រង់មានជីវជាតិល្អប្រសើរឡើងវិញ
និងអាកាសធាតុរួមទាំងផ្ទៃមេឃរបស់ទ្រង់ មានអំណោយផលល្អសំស្របទៅនិង តំរូវការ
មានទឹកភ្លៀងល្មមគ្រប់គ្រាន់ ឯធម្មជាតិដំណាំដាំដុះផ្សេងៗ បង្កើតផងឡើង យ៉ាងល្អប្រពៃ ទ្វេដងច្រើនជាងពីមុនទៅទៀត។
ទឹកដីអ៊ីស្រាអែលនឹងត្រឡប់ជាមានសេចក្តីសុខសាន្ត រីកចម្រើនសំបូររុងរឿង ឡើងវិញជាថ្មីម្តងទៀត
ដោយសារតែព្រះគុណ និងសេចក្តីមេត្តាករុណាដោយសប្បុរសសោះត្រង់របស់ព្រះជាម្ចាស់។
ជាលទ្ធិផលនៃការស្តាំឡើងវិញ ទាំងប្រជារាស្រ្ត និងទឹកដីអ៊ីស្រាអែល
និងបានបង្រូបបង្រួម ផ្សោះផ្សារទាំងទំនាក់ទាក់ទំនងជាមួយនិងព្រះ ហើយនិង
ព្រះពរជាបរិបូរណ៌។
·
សរុបសេចក្តី:
នៅពេលដែលមនុស្ស គឺសំដៅលើប្រជារាស្រ្តរបស់ព្រះ
មិនព្រមស្តាប់និងធ្វើតាមបំណងព្រះទ័យរបស់ព្រះ
ពោលគឺគេនៅតែព្យាយាមប្រឆាំងបោះបោជាមួយនិងព្រះជាម្ចាស់ ។
នោះព្រះទ្រង់ពិតជាមានដាក់ការប្រមានខ្លះៗ ដើម្បីឲ្យពួកគេជួបនៅសេចក្តីទុក្ខលំបាក
មួយចំនួន នៅគ្រាដែលមិនមានវត្តមាននៃការការពារនិងជួយធ្វើការអន្តរាគមន៍ពីសំណាកព្រះជាម្ចាស់នោះ
ដើម្បីផ្តល់ជាមេរៀនពីភាពឈឺចាប់រងទុក្ខលំបាកពេលគ្មានព្រះ
គឺគ្មានព្រះណាផ្សេងទៀតដែលអាចជួយរំដោះពួកគេពីការទាំងអស់នោះបានសោះឡើយក្រៅអំពីព្រះយេហូវ៉ាដែលជាព្រះពិតតែមួយនោះ។
ប៉ុន្តែមិនមែនព្រះអង្គបោះបង់ពួកគេចោលជារៀងរហូតនោះទេ
គឺទ្រង់គ្រាន់តែប្រមានដល់គេប៉ុណ្ណោះ តែនៅថ្ងៃណាមួយ
ដែលពួកអ្នកដែលបានផិតក្បត់ទាំងអស់នោះបានភ្ញាក់រលឹកដឹងខ្លួន ហើយធ្វើកែប្រែ ដោយ
វិលត្រឡប់មករកព្រះជាម្ចាស់វិញជាមួយនិងការលុនតួសារភាពកំហុស ដោយស្មោះត្រង់ នោះព្រះអង្គទ្រង់និងទទួលគេវិញដោយសេចក្តីស្រឡាញ់
និង សប្បុរស ស្មោះត្រង់ ថែមទាំងប្រទានពរ ដល់គេទៀតផង។
·
ទេវសាស្រ្ត: -មនុស្ស-
ព្រះយេស៊ូវគ្រីស្ទ - ព្រះជាម្ចាស់
ព្រះជាម្ចាស់ទ្រង់មានអំណាចព្រះចេស្តាជាព្រះពិត
មានព្រះហឬទ័យមេត្តាករុណា និងសប្បុរស ហើយថែមទាំងយុត្តិធម៌ ព្រះអង្គនិងដាក់ទោសដល់អ្នកដែលធ្វើខុស
តែទ្រង់ក៏ទុកឪកាសឲ្យគេបានកែប្រែដែរ
ដើម្បីគេមានឪកាសវិលមករកទ្រង់និងទទួលការស្តាឡើងវិញជាមួយទ្រង់។ ក្នុងនិស្ស័យជាមនុស្ស
ការផិតក្បត់មិនមែនជារឿងថ្មីទេ នៅក្នុងព្រះគម្ពីរហូសេជំពូកទី២នេះ
ភាពផិតក្បត់របស់រាស្រ្តរបស់ព្រះអង្គបានចាប់ផ្ដើមតាំងពីជំនាន់អ័ដាម
និងអេវ៉ាមកម្ល៉េះ នៅពេលដែលអេវ៉ាបរិភោគផ្លែឈើដឹងខុសត្រូវមកហើយលែងស្ដាប់បង្គាប់ព្រះ
នោះគេបានក្បត់ព្រះអង្គរួចមកហើយ ដោយក្បត់ព្រះអង្គហើយធ្វើតាមបំណងចិត្តរបស់ខ្លួន
លែងតាមបំណងព្រះហឬទ័យរបស់ព្រះ។
ជាការពិតភាពផិតក្បត់ត្រូវតែទទួលការជំនុំជម្រះយ៉ាងពិតប្រាកដ
ហើយវាបានស្ដែងអោយយើងបានឃើញតាមរយៈដែលព្រះជាម្ចាស់ទ្រង់បានកាត់ទោសអ័ដាម
និងអេវ៉ាអោយចេញឆ្ងាយពីសួនច្បារអេដែន។ តមកមនុស្សទាំងអស់បានក្បត់ព្រះអង្គ
មនុស្សជាច្រើនពាន់
លានៗនាក់ដែលបានក្បត់ព្រះដែលបានបង្កើតខ្លួនហើយទៅថ្វាយបង្គំព្រះដទៃទៀត
ជាការពិតមនុស្សទាំងអស់សមតែទទួលការជំនុំជម្រះពីព្រះជាម្ចាស់
រួមទាំងយើងរាល់គ្នាផងដែរ ប៉ុន្តែមានបុរសម្នាក់បានស្ម័គ្រចិត្តទទួលការជំនុំជម្រះយើង
ម្នាក់នោះមិនសមសោះ ប៉ុន្តែគាត់ត្រូវបានគេសម្លាប់ ដោយសារតែអំពើបាបរបស់យើង
ម្នាក់នោះគឺអង្គព្រះយេស៊ូវគ្រីស្ទ ដែលទ្រង់បានរងទុក្ខជំនួសអំពើបាបរបស់យើង
ហើយព្រះគម្ពីរបាននិយាយថា មិនមែនដោយសារតែយើងល្អ យើងសាកសមអោយព្រះអង្គសុគតជំនួសយើងទេ
ប៉ុន្តែនៅពេលដែលយើងកំពុងតែមានបាប ទ្រង់បានរងទុក្ខជំនួសយើងរាល់គ្នា
នេះជាព្រះគុណនៃព្រះ ដែលយើងអាចមើលឃើញនៅក្នុងរ៉ូម៥:៨-៩។
·
ការអនុវត្តន៍:
ដូច្នេះ យើងដឹងថាមនុស្សទាំងអស់ សុទ្ធតែមានអំពើបាបជាប់តាំងពីដើមរៀងមក
ផ្ទាល់ខ្លួនម្នាក់ៗ គឺមិនមានអ្នកណាម្នាក់សោះដែលមិនមានបាប
ទោះទាំងនៅក្នុងសម័យសង្គមបច្ចុប្បន្នដែលយើងកំពុងតែរស់នៅនេះ និងមនុស្សនៅក្នុងសម័យ
សាសន៍អ៊ីស្រាអែល ឬ ក៏កម្ពុជាយើងក្តី ដូចបានលើកឡើងខាងលើរួចមកហើយ
ពីគំរូមិនល្អដែលអាចហៅថាអាក្រក់ក៏បាន នៃភាពកំផិតមិនស្មោះត្រង់របស់មនុស្សជាតិ
ដូចជារឿងការមិនស្តាប់បង្គាប់របស់អ័ដាម និងអេវ៉ាជាដើម
ក៏នៅមានរឿងរ៉ាវជាច្រើនទៀតដែលព្រះគម្ពីរបាននិយាយ
ដែលខ្ញុំមិនអាចនិងលើកយកមនិយាយរកពាក្យមករៀបរាប់គ្រប់អស់បាននៅក្នុងពេលនេះ។ ហើយមួយវិញទៀតយើងឃើញថាមនុស្សជាច្រើនកំពុងតែរស់នៅក្នុងការកំផិត
នៅឡើយនៅក្នុងសម័យនេះដោយពួកគេកំពុងតែ
សប្បាយរីករាយជាមួយនិងសង្គមដ៏ស៊ីវិល័យឡួយឆាយរបស់គេ ហើយភ្លេចព្រះ
គឺគេបានរស់នៅក្រោមព្រះគុណនិងសេចក្តីមេត្តាករុណារបស់ព្រះ ក៏ប៉ុន្តែ
គេមិនបានអរព្រះគុណ ឬ ដឹកគុណដល់ប្រភពនៃរបស់ទាំងអស់នោះទេ។អាចមានអ្នកខ្លះនិយាយថាខ្លួន
មិនបានថ្វាយបង្គំឬក្រាបគោរពដល់ព្រះដ៏ទៃណា ក្រៅពីព្រះពិតតែមួយគឺជាព្រះគ្រីស្ទនោះទេ
តែក្នុងជីវិតរស់នៅរបស់គាត់រាល់ថ្ងៃបែជាមិនមានពេលចំនាយសម្រាប់ព្រះទាល់តែសោះ
ឬអាចបានពេលតិចតួចដែរ តែផ្ទុយទៅវិញគាត់បែជា ចំនាយពេលស្ទើតែទាំងអស់
ទៅលើសេចក្តីប៉ងប្រាថ្នាខាងសាច់ឈាមរបស់គាត់ ដោយ បានឲ្យតម្លៃលើសំភារ:និយ័ម
ដែលគាត់មាន ដូចជា ទូរសព្ទ័ I phone ម៉ូតូទំនើបៗ
ដែលគេកំពុងពេញនិយ័មសព្វថ្ងៃនេះ ដូចជា M S X ឬ
ស្សូមមើរអិចជាដើម តាមរយ:ការនេះឃើញថាគេគាត់កំពុងតែអនុញ្ញាត្តឲ្យសំភារ:ទាំងអស់នោះធ្វើជាព្រះរបស់គាត់ហើយ ពីព្រោះថាការថ្វាយបង្គំព្រះក្លែងក្លាយ
មិនមែនសំដៅតែលើ រូបព្រះនៅវត្តនោះទេ តែបើសិនជាយើងខំប្រឹងចំនាយពេលវេលាច្រើន ឬ
ឲ្យតម្លៃខ្លាំងទៅលើរបស់អ្វីមួយនោះមានន័យថា
យើងបានចាត់ទុករបស់ទាំងនោះជាព្រះសម្រាប់ខ្លួន ហើយទោះជាដោយដឹងខ្លួន ឬមិនដឹងខ្លួនក្តី
ដូច្នេះបានជាគម្ពីរ (រ៉ូម១២:២ ថាកុំឲ្យត្រាប់តាមសម័យនេះឡើយ
ចូរឲ្យអ្នករាល់គ្នាបានផ្លាស់ប្រែវិញ ដោយគំនិតបានកែជាថ្មីឡើង
ដើម្បីនឹងអាចលមើលឲ្យបានស្គាល់បំណងព្រះហឫទ័យនៃព្រះ ដែលល្អ ស្រួលទទួល
ហើយគ្រប់លក្ខណ៍ផង)។តែខ្ញុំមិនបានថាអ្នកដែលមានរបស់ប្រើប្រាស់ទំនើបៗទាំងអស់នេះ
ជាការខុសនោះទេ តែអ្វីដែលខុសនោះថា តើយើងបានប្រើប្រាស់វាយ៉ាងម៉េច
?តើយើងបានអនុញ្ញាត្តឲ្យសំភារ:ទាំងនោះគ្រប់គ្រង យើង
ឬក៏យើងជាអ្នកដែលគ្រប់គ្រងលើវា ?ហើយប្រើវា
សម្រាប់ការល្អជាការថ្វាយសិរីល្អដល់ព្រះដែរឬទេ? ហើយពីមួយថ្ងៃទៅមួយថ្ងៃក៏មានមនុស្សមួយចំនួនធំដែលកំពុងតែវង្វេងឆ្ងាយពីព្រះ
មិនស្គាល់ព្រះពិត តែបែជាទៅគោរពថ្វាយបង្គំព្រះក្លែងក្លាយទៅវិញ។
ដូចច្នេះក្នុងនាមយើងទាំងអស់គ្នាដែលនៅទីនេះ
ជាអ្នកដែលបានស្គាល់ព្រះពិតនិងសេចក្តីពិតហើយនោះយើងត្រូតែចេញទៅ
ប្រកាសប្រាប់ដល់លោកិយឲ្យគេបានដឹងថាគ្មានព្រះណាទៀតសោះដែលជាព្រះសង្រ្គោះដ៏ពិតក្រៅពីព្រះអង្គយេស៊ូវគ្រីស្ទ។ គឺយើងត្រូវតែចេញទៅៗ
ពីព្រោះមនុស្សជាច្រើនកំពុងតែត្រូវការពន្លឺបំភ្លឺឲ្យគេបានមើលឃើញផ្លួវនៃសេចក្តីសង្រ្គោះដ៏ពិតដូចជាក្នុង(
រ៉ូម១០: ១៣- ១៥បានលើកឡើងថា
ហើយគ្រប់គ្នា គឺអស់អ្នកណា ដែលអំពាវនាវដល់ព្រះនាមព្រះអម្ចាស់
នោះនឹងបានសង្គ្រោះ ដូច្នេះ បើគេមិនជឿ
ធ្វើដូចម្ដេចឲ្យគេអំពាវនាវដល់ព្រះបាន ហើយបើគេមិនបានឮនិយាយ
នោះធ្វើដូចម្ដេចឲ្យគេជឿដល់ព្រះបាន ហើយធ្វើដូចម្ដេចឲ្យគេឮនិយាយបាន
បើគ្មានអ្នកណាប្រាប់សោះ មួយទៀត ធ្វើដូចម្ដេចឲ្យមានអ្នកណាប្រាប់បាន
លើកតែមានអ្នកណាចាត់ឲ្យគេទៅ ដូចជាមានសេចក្ដីចែងទុកមកថា «ជើងនៃពួកអ្នក
ដែលប្រកាសប្រាប់ដំណឹងល្អ ពីសេចក្ដីសុខសាន្ត
ហើយថ្លែងប្រាប់ពីសេចក្ដីដែលបណ្ដាលឲ្យរីករាយចិត្ត នោះល្អប្រពៃយ៉ាងណាហ្ន៎» )។
0 Comments