សេចក្តីផ្តើម៖
យើងទាំងអស់នៅទីនេះមានជំនឿកម្រិតផ្សេងៗគ្នា។ អ្នកខ្លះមានជំនឿអាចធ្វើយញ្ញបូជាកូនខ្លួនឯងបាន។
អ្នកខ្លះមានជំនឿប៉ុនគ្រាប់ពូជតូចល្អិត។ អ្នកខ្លះឲ្យនិយមន័យខុស អំពីសេចក្តីជំនឿ។ នៅតាមហ្វេសប៊ុក
នៅពេលដែលអ្នកចង់លើកទឹកចិត្ត ឬបណ្តាលចិត្តនរណាម្នាក់ អ្នកនិយាយទៅអ្នកនោះថា អូ! គ្រាន់តែមានជំនឿទៅបានហើយ
! មានឃ្លាជាច្រើនត្រូវបានគេប្រើ ដូចជា “ផ្លូវទៅមុខងងិតណាស់ តែសេចក្តីជំនឿនឹង ធ្វើជាពន្លឹនាំផ្លូវអ្នក” ឬ “សេចក្តីជំនឿនឹងនាំអ្នកឲ្យឆ្លងរួចឧបសគ្គទាំងឡាយ” ។ ដូច្នេះសេចក្តីជំនឿបានក្លាយជាគ្រឿងសំគាល់មួយនៃការបណ្តាលចិត្ត
ជាគ្រឿងលើកទឹកចិត្តមួយ។ ខ្ញុំបានទស្សនា The Voice of Cambodia បេក្ខជន បេក្ខនារី ដែលបានឆ្លងផុតវគ្គ blind audition ឬវគ្គ The battle តែងតែឆ្លើយថា ពួកគេមានជំនឿថា នឹង ឈ្នះការប្រកួតកម្មវិធីនេះ។ គេគិតពីសេចក្តីជំនឿថាមានន័យបែបនោះ។
សំណួរស្នូល៖
តើជំនឿអ័ប្រាហាំជាជំនឿបែបណាបានជាគ្រីស្ទានចាំបាច់ត្រូវតែមានដែរ
ដើម្បីឲ្យ បានគាប់ព្រះហឫទ័យព្រះជាម្ចាស់?
សង្ខេបអត្ថបទគម្ពីរ៖ នៅក្នុងអត្ថបទគម្ពីរលោកុប្បត្តិ២២:១-១៨ ជាដំណើររឿងអំពីព្រះបានមានបន្ទូលបង្គាប់ឲ្យ
អ័ប្រាហាំនាំអ៊ីសាកឡើងភ្នំ ហើយព្រះអង្គបង្គាប់ឲ្យអ័ប្រាហាំសំលាប់អ៊ីសាកថ្វាយជាយញ្ញបូជាដល់ព្រះអង្គ។
នៅពេល ឡើងដល់ភ្នំ អ័ប្រាហាំរៀបអាសនា ដាក់អុសលើអាសនា ចងអ៊ីសាកដាក់លើអុសលើអាសនានោះ
ទាញកាំបិតឡើង ហៀបនឹងប្រហារជីវិតអ៊ីសាក ស្រាប់តែព្រះមានបន្ទូលថា ទេ! ទេ! កុំសំលាប់អ៊ីសាក។ នេះជារឿងដ៏ចំឡែកមួយ អំពីការល្បងសេចក្តីជំនឿលោកអ័ប្រាហាំ។
ចំណុចភ្ជាប់ទៅការកាត់ស្រាយ
ខ្ញុំគិតថា នៅពេលខ្ញុំអានរឿងអ័ប្រាហាំថ្វាយយញ្ញបូជាអ៊ីសាកជាច្រើនដង
ធ្វើឲ្យខ្ញុំមិនស្រួលសោះ។ មានហេតុផលច្រើនណាស់ដែលធ្វើឲ្យខ្ញុំមិនស្រួលចិត្ត។
មានសំណួរ២នៅក្នុងក្បាលរបស់ខ្ញុំ៖ ១. តើមានអ្វីកំពុងកើតឡើងក្នុងគំនិតរបស់អ័ប្រាហាំ
នៅពេលព្រះជាម្ចាស់បង្គាប់គាត់ឲ្យធ្វើយញ្ញបូជាអ៊ីសាក? អ័ប្រាហាំអាចនិយាយថា៖
ឈប់សិនព្រះអង្គ! ព្រះអង្គបានសន្យាប្រទានកូន១ឲ្យខ្ញុំ ហើយឥឡូវ ខ្ញុំអាយុជាង១០០ឆ្នាំហើយ
ប្រពន្ធខ្ញុំអាយុជាង៩០ឆ្នាំហើយនៅពេលបង្កើតអ៊ីសាក ហើយព្រះអង្គបានសន្យាថានឹងមានកូនចៅយ៉ាងច្រើនចេញពីអ៊ីសាក។
តែឥឡូវព្រះអង្គបង្គាប់ឲ្យទូលបង្គំធ្វើយញ្ញបូជាអ៊ីសាកឬ? ទូលបង្គំមិនយល់ទេ។ ២. តើខ្ញុំត្រូវមានសេចក្តីជំនឿដូចសេចក្តីជំនឿអ័ប្រាហាំឬ?
តើខ្ញុំត្រូវសុខចិត្តយកកូនរបស់ខ្ញុំឡើងភ្នំធ្វើយញ្ញបូជាថ្វាយព្រះឬ? នោះត្រូវការមានជំនឿធំណាស់
!!! តើខ្ញុំនឹងសុខចិត្តទេ បើព្រះបង្គាប់ឲ្យខ្ញុំធ្វើយញ្ញបូជាកូនខ្ញុំថ្វាយព្រះអង្គ?
ដើម្បីដោះស្រាយជាមួយ នឹងសំណួរទាំងនេះ ខ្ញុំគិតថា
យើងត្រូវយល់អត្ថន័យនៃសេចក្តីជំនឿ ពីព្រោះបើយើងខុសអត្ថន័យនៃសេចក្តីជំនឿ នោះយើង មិនយល់ពីរឿងអ័ប្រាហាំនេះទេ។
ហេតុផលដែលយើងពិបាកយល់ ខ្ញុំគិតថា មកពីយើងមិនបានយល់ពីអត្ថន័យត្រឹមត្រូវអំពី សេចក្តីជំនឿ។
ថ្ងៃនេះខ្ញុំចង់បញ្ជាក់ឲ្យច្បាស់អំពីអ្វីខ្លះដែលសេចក្តីជំនឿមិនមែនជា
ដើម្បីឲ្យយើងយល់ពីអ្វីដែលបាន កើតឡើងចំពោះអ័ប្រាហាំ
និងអ៊ីសាក៖
១. សេចក្តីជំនឿមិនមែនជាការជឿដោយងងិតមិនប្រាកដក្នុងចិត្តនោះទេ
(ខ១-៦)
ឧទាហរណ៍៖ មានបុរសខ្វាក់ម្នាក់ចង់ឆ្លងផ្លូវថ្នល់ តែមិនដឹងធ្វើយ៉ាងណាទើបអាចឆ្លងផ្លូវដែលកំពុងតែមានឡានម៉ូតូយ៉ាងច្រើនបាន។
ស្រាប់តែមានបុរសម្នាក់ទៀតចង់ជួយគាត់ឆ្លងផ្លូវ។ បុរសម្នាក់នោះជាអ្នកដែលគុំនឹងបុរសខ្វាក់នោះ
ដោយសាររឿងជំលោះពីមុន។ គាត់បាននាំបុរសខ្វាក់នោះទៅដាក់ចោលនៅកណ្តាលផ្លូវ ហើយក៏ទៅបាត់ទៅ។
គ្រោះថ្នាក់ក៏បានមកដល់បុរសខ្វាក់នោះ។ នេះដោយសារតែបុរសខ្វាក់នោះបានដាក់ជំនឿខុសលើអ្នកដែលជួយគាត់។
គាត់មិនដឹងប្រាកដពីអ្នក ដែលគាត់ជឿលើទេ។ ផ្លូវខាងមុខងងិតណាស់ ខ្ញុំមើលមិនឃើញអ្វីសោះ
តែខ្ញុំដឹងថា សេចក្តីជំនឿនឹងនាំខ្ញុំ ហេតុនេះ ខ្ញុំគ្រាន់តែបិទភ្នែកហើយដើរទៅមុខ
ជាការស្រេច សង្ឃឹមថា មិនធ្លាក់លូ ឬឡានបុកទេ។ តាមន័យនេះ មិនមានភាពប្រាកដប្រជាណាទេ ខ្ញុំមិនប្រាកដថាអ្វីៗនឹងOKទេ តែខ្ញុំសាកក្លាហានលេងមើល អាចនិយាយថា “ក្លាហានដោយគ្មានភាពប្រាកដប្រជា!” គ្មានតម្រុយពីភាពប្រាកដប្រជាទេ
គ្រាន់តែជឿថានឹងបានលទ្ធផលល្អ។ តាមព្រះគម្ពីរ សេចក្តីជំនឿអាចថា មើលមិនឃើញមែន
តែមិនមែនមានន័យថាគ្មានភាពប្រាកដប្រជានោះទេ។ ដូចយើងបានអានអំបាញ់មិញ អ័ប្រាហាំមិនមែនមិនច្បាស់ពីទង្វើទាំងអស់ដែលគាត់ធ្វើនោះទេ។
ពីព្រោះគាត់មិនមែនថ្វាយបង្គំព្រះដែលមិនប្រាកដប្រជាឯណា។ ដូច្នេះសេចក្តីជំនឿមិនមែនជាការជឿដោយងងិតមិនប្រាកដក្នុងចិត្តនោះទេ។
ក្នុងខ១-៦ ពេលព្រះបង្គាប់គាត់ឲ្យថ្វាយអ៊ីសាកជាយញ្ញបូជា គាត់មិនបានរេរាចិត្តឡើយ គាត់ធ្វើភ្លាម។
ក្នុងខ៥ គាត់បានប្រាប់បាវបំរើរបស់គាត់ថា គាត់និងអ៊ីសាកនឹងវិលត្រឡប់មកវិញ។
២. សេចក្តីជំនឿមិនមែនជាអំណាចនៅក្នុងខ្លួនយើងទេ
(ខ៧-៨)
ទស្សនៈរបស់បេក្ខជន បេក្ខនារីដែលបានឈ្នះកម្មវិធី The Voice of Cambodia ដែលនិយាយថា “ខ្ញុំមានជំនឿថាខ្ញុំនឹងបានឈ្នះ។ ខ្ញុំជឿអញ្ចឹង ហើយវាបានក្លាយជាការពិត។ ដោយសារជំនឿលើខ្លួនឯង
ខ្ញុំបានទទួលលទ្ធផលល្អនេះ។” ចំណុចទី២នេះផ្ទុយពីចំណុចទី១។ យើងតែងតែឮគេថា “បើដាក់ជំនឿលើខ្លួនឯង នោះនឹងបានសម្រេចទាំងអស់”, “គ្រាន់តែជឿជាក់លើខ្លួនឯង នោះជំនឿរបស់អ្នកនឹងនាំអ្នកឲ្យអាចធ្វើអ្វីៗបានទាំងអស់ដែលអ្នកចង់ធ្វើ” “ខ្ញុំជឿថាខ្ញុំអាចធ្វើបាន”“ខ្ញុំជឿលើខ្លួនឯង”។
ការជឿលើខ្លួនឯងនាំទៅរកការមានអំណួតនិងទុកចិត្តលើខ្លួនឯង។
យោងតាមព្រះគម្ពីរ
ជំនឿមិនមែនជាការទុកចិត្តលើខ្លួនឯងទេ មិនមែនជាអ្វីដែលអ្នកអាចធ្វើបានទេ។ មនុស្សគិតថាជំនឿជាអំណាចដែលនៅក្នុងខ្លួនគេ
ដែលអាចបង្កើតលទ្ធផលល្អសំរាប់គេ។ បើខ្ញុំជឿថាល្អ នោះនឹងល្អហើយ។ បើខ្ញុំមានជំនឿលើភាពវិជ្ជមាន
នោះនឹងមានលទ្ធផលវិជ្ជមាន។ ជំនឿខុសពីការគិតដោយវិជ្ជមាន។ កុំឲ្យច្រឡំគ្នា។ ជាការល្អដែលគិត
ឬនិយាយសេចក្តីវិជ្ជមាន។ តែជំនឿមិនមែនជាការប្រាកដច្បាស់លើខ្លួនឯង មិនមែនជាការគិតវិជ្ជមាន
ជំនឿមិនមែនជាអំណាចដែលនៅក្នុងខ្លួនយើងនាំទៅរកការបង្កើតលទ្ធផលល្អទេ។ ជំនឿមិនមែនទាំងអស់នេះទេ។
សូមគិតពីរឿងរបស់លោកអ័ប្រាហាំ។ បើអ័ប្រាហាំមានជំនឿងងិតមិនប្រាកដក្នុងចិត្ត
នោះដំណើររឿងអាចមានន័យដូចនេះ៖ ព្រះមានបន្ទូល “អ័ប្រាហាំ ចូរថ្វាយយញ្ញបូជាអ៊ីសាកទៅព្រះ” នោះអ័ប្រាហាំនឹងនិយាយទៅអ៊ីសាកថា “ហេ អ៊ីសាក!
តោះឡើងលើភ្នំ ពុកមិនដឹងថានឹងមានអ្វីកើតឡើងទេ យើងគ្រាន់តែបិទភ្នែកហើយដើរ ទៅមុខទៅ
គ្មានតម្រុយពីភាពប្រាកដប្រជាណាទេ គ្រាន់តែជឿថានឹងបានលទ្ធផលល្អទៅបានហើយ ព្រះនឹងមិនសំឡាប់យើងទេ។”
អត់ទេ ! អ័ប្រាហាំអត់មានជំនឿបែបនេះទេ ! តែម្យ៉ាងទៀត អ័ប្រាហាំមិនបានមើលទៅអ៊ីសាក ហើយនិយាយថា
“តោះធ្វើយញ្ញបូជាកូនឯងទៅ កូនឯងជាកូនល្អ កូនឆ្លាតណាស់ ព្រះស្រឡាញ់យើងណាស់”។ នេះក៏មិនមែនបានកើតឡើងក្នុងរឿងអ័ប្រាហាំនេះដែរ។
ទីមួយ ជំនឿរបស់អ័ប្រាហាំមិនមែនជឿដោយងងិតមិនប្រាកដក្នុងចិត្តទេ។ ទីពីរ ជំនឿរបស់អ័ប្រាហាំមិនមែនជាជំនឿលើអំណាចក្នុងខ្លួនគាត់ទេ។
ខ៧-៨ អ៊ីសាកនិយាយនឹងឪពុកថា លោកឪពុកអើយ គាត់ក៏ឆ្លើយថា អីកូន រួចវានិយាយថា នេះមានភ្លើងនិងឧសហើយ
តែកូនចៀមសំរាប់ដង្វាយដុតតើនៅឯណា ៨អ័ប្រាហាំឆ្លើយថា
កូនអើយ កូនចៀមដែលសំរាប់ជាដង្វាយដុត នោះព្រះទ្រង់នឹងផ្គត់ផ្គង់ឲ្យ ដូច្នេះក៏នាំគ្នាទៅទៀត។
៣. សេចក្តីជំនឿរបស់លោកអ័ប្រាហាំជាសេចក្តីជំនឿលើព្រះបន្ទូលសន្យារបស់ព្រះ
(ខ៩-១៨)
១១តែទេវតានៃព្រះយេហូវ៉ាមានបន្ទូលពីលើមេឃហៅគាត់ថា អ័ប្រាហាំអើយ នោះគាត់ទូលឆ្លើយថា ព្រះករុណាវិសេសព្រះអម្ចាស់
១២រួចទ្រង់មានបន្ទូលថា កុំឲ្យលូកដៃទៅលើកូនក្មេង នោះឡើយ កុំឲ្យធ្វើអ្វីដល់វាឲ្យសោះ
ដ្បិតឥឡូវនេះអញដឹងថា ឯងកោតខ្លាចដល់ព្រះហើយ ដោយព្រោះមិនបានសំចៃទុក នូវកូនឯងតែ១នេះនឹងអញសោះ។
អ័ប្រាហាំនាំអ៊ីសាកឡើងភ្នំ គាត់ស្តាប់តាមព្រះ
ព្រោះគាត់ជឿលើព្រះបន្ទូល គាត់មិនមែនធ្វើដោយជំនឿខ្វាក់ទេ ក៏មិនមែនធ្វើដោយជឿលើខ្លួនឯងដែរ
តែគាត់ជឿលើព្រះបន្ទូលសន្យារបស់ព្រះ គាត់កំពុងប្រព្រឹត្តដោយជឿទុកចិត្តលើព្រះ។
ព្រះបានមានបន្ទូលសន្យាជាច្រើនមកហើយ
មុនមកដល់ជំពូក២២នេះ។ ថ្ងៃមួយព្រះបានមកជួបអ័ប្រាហាំ ហើយសន្យាថា នឹងបង្កើតនគរ១យ៉ាងធំចេញពីគាត់
គឺថា គាត់និងប្រពន្ធនឹងបង្កើតបានកូន១ ហើយតាមរយៈកូននោះ គ្រប់ជាតិសាសន៍នៅលើផែនដីនឹងបានពរ។
អ័ប្រាហាំនឹងមានកូនចៅច្រើនដូចផ្កាយលើមេឃ និងខ្សាច់នៅសមុទ្រ។ ព្រះបានមករកអ័ប្រាហាំ
និងធ្វើសេចក្តីសន្យាជាមួយគាត់។ តែអ័ប្រាហាំថា “ព្រះអង្គឆ្កួតហើយ ខ្ញុំអាយុ៩០ឆ្នាំហើយ ប្រពន្ធខ្ញុំ៨០ឆ្នាំហើយ។ ស្ត្រីអាយុ៨០ឆ្នាំមិនអាចបង្កើតកូនបានទេ។” ១០ឆ្នាំក្រោយមកនៅតែមិនទាន់ឃើញសេចក្តីសន្យារបស់ព្រះបានសម្រេចនៅឡើយទេ។
អ័ប្រាហាំនៅតែជឿលើព្រះបន្ទូលសន្យារបស់ព្រះ។
ពេលអ័ប្រាហាំអាយុ១០០ឆ្នាំ ហើយសារ៉ា ៩០ឆ្នាំ ទើបបង្កើតបាន កូន១គឺអ៊ីសាក។ ព្រះស្មោះត្រង់នឹងសេចក្តីសន្យារបស់ទ្រង់។
ជំនឿអ័ប្រាហាំមានភាពប្រាកដប្រជា
ព្រោះព្រះស្មោះត្រង់នឹងសេចក្តីសន្យារបស់ទ្រង់។ ហេតុនោះ នៅពេលទ្រង់មកល្បងអ័ប្រាហាំ
“អ័ប្រាហាំ អញចង់ឲ្យឯងធ្វើយញ្ញបូជាអ៊ីសាកជា ដង្វាយដុតសម្រាប់អញនៅលើភ្នំ” អ័ប្រាហាំចេញដំណើរទៅដោយជឿថា
ការស្លាប់របស់អ៊ីសាកនឹងមិនធំជាងសេចក្តីសន្យារបស់ព្រះឡើយ។ អ័ប្រាហាំចេញទៅដោយជឿថា សេចក្តីស្លាប់របស់អ៊ីសាក(យញ្ញបូជារបស់អ៊ីសាក)
នឹងមិនធំជាងសេចក្តីសន្យារបស់ព្រះឡើយ។ ទោះជាគាត់មិនដឹងពីដំណើរទៅខាងមុខទៀតនឹងមានរឿងអ្វីកើតឡើងក៏ដោយ
តែគាត់ច្បាស់ណាស់ថា ព្រះនឹងធ្វើតាមបន្ទូលសន្យានូវអ្វីដែលនឹងកើតឡើងនៅលើភ្នំនោះ ព្រះអង្គនឹងបន្តភាពស្មោះត្រង់នឹងសេចក្តីសន្យារបស់ទ្រង់។
នេះជាបទគម្ពីរដ៏អស្ចារ្យ
បើអានលឿនពេក នោះនឹងរំលងចំណុចសំខាន់នេះ។ ពេលធ្វើដំណើរឡើងទៅលើភ្នំ អ័ប្រាហាំ ដៃម្ខាងកាន់អុស
ដៃម្ខាងទៀតកាន់កាំបិត ហើយអ៊ីសាកលីអុស។ អ័ប្រាហាំទុកអ្នកបំរើឲ្យនៅដោយឡែក ដោយនិយាយថា “ចូរឯងនៅទីនេះសិនមើលលាផង អញនឹងទៅឯណោះថ្វាយបង្គំជាមួយកូនអញ រួចសឹមមកឯឯងវិញ ” (ខ៥) (ភាសាអង់គ្លេសថា “We will come back to
you” មានន័យថា អ័ប្រាហំនិងកូននឹងត្រឡប់មកវិញ)។ អ័ប្រាហាំជឿថា គាត់ត្រូវធ្វើយញ្ញបូជាអ៊ីសាក តែគាត់ក៏ជឿថា គាត់ទាំងពីរនឹងត្រឡប់ទៅវិញជាមួយគ្នាដែរ។
អ័ប្រាហាំជឿថា ទោះបីអ៊ីសាកត្រូវស្លាប់ជាយញ្ញបូជាក៏ដោយ តែព្រះនឹងប្រោសឲ្យអ៊ីសាករស់ឡើងវិញ។
យើងដឹងយ៉ាងដូចម្តេច?
មានប្រាប់ក្នុងហេព្រើរ១១:១៩ “លោក[អ័ប្រាហាំ]បានរាប់ថា ព្រះទ្រង់អាចនឹងប្រោសកូនឲ្យរស់ពីស្លាប់ឡើងវិញបានផង
ហើយលោកបានទទួលវាមកវិញមែន ធៀបដូចជារស់ពីស្លាប់ឡើងវិញ”។
អ័ប្រាហាំជឿថា កូនដែលត្រូវសំឡាប់ធ្វើយញ្ញបូជានឹងរស់ឡើងវិញ
ហើយព្រះនឹងបន្តប្រទានពរដល់គ្រប់ជាតិសាសន៍តាមរយៈកូននោះ។ យើងដឹងច្បាស់ជាងអ័ប្រាហាំ
ព្រោះយើងដឹងពីព្រះយេស៊ូវនិងព្រះរាជកិច្ចរបស់ព្រះអង្គ ថាទ្រង់ ធ្វើជាយញ្ញបូជា ដែលត្រូវព្រះជាម្ចាស់ប្រោសឲ្យរស់ឡើងវិញ
ដើម្បីប្រទានពរដល់គ្រប់ជាតិសាសន៍នៅលើផែនដី អត់ទោសបាប និងប្រទានសេចក្តីសង្គ្រោះ។ អ័ប្រាហាំនៅតែជឿទុកចិត្តថា
ព្រះនឹងបន្តស្មោះត្រង់នឹងសេចក្តីសន្យារបស់ទ្រង់។
ជំនឿរបស់អ័ប្រាហាំមិនមែនជាជំនឿដែលគ្មានភាពប្រាកដប្រជាឡើយ
ព្រោះគាត់ច្បាស់លាស់ណាស់ ពីសេចក្តីសន្យារបស់ព្រះថា ទ្រង់នឹងប្រោសអ៊ីសាកឲ្យរស់ឡើងវិញ
ឬទ្រង់នឹងប្រទានយញ្ញបូជា ជំនួសអ៊ីសាក។ ពេលអ័ប្រាហាំរៀបចំធ្វើយញ្ញបូជា អ៊ីសាកនិយាយថា “ពុក ! ខ្ញុំថាយើងដូចជាខ្វះអ្វី១ ហើយនៅថ្ងៃនេះ។ ពុក! ឯណាចៀម?” អ័ប្រាហាំឆ្លើយក្នុង២២:៨ “កូនអើយ កូនចៀមដែលសំរាប់ជាដង្វាយដុត នោះព្រះទ្រង់នឹងផ្គត់ផ្គង់ឲ្យ ដូច្នេះក៏នាំគ្នាទៅទៀត
”។
ជាថ្មីម្តងទៀត ចូរសង្កេតមើលការឆ្លើយតបរបស់អ័ប្រាហាំ មិនមែនជាគំនិតវិជ្ជមានទេ គាត់មិននិយាយថា “អូ! ពុកមិនដឹងទេ ពុកគ្រាន់តែជឿ ព្រះនឹងធ្វើការល្អ ពុកមានអារម្មណ៍ល្អ ពីការនេះ”។ ទេ ! អ័ប្រាហាំមិនមែនជឿ
លើអារម្មណ៍ល្អ ឬគំនិតវិជ្ជមានទេ! អ័ប្រាហាំជឿលើ ព្រះបន្ទូលសន្យារបស់ព្រះថា ព្រះនឹងប្រោសអ៊ីសាកឲ្យរស់ឡើងវិញ
ឬ ជឿថា ព្រះនឹងប្រទាន យញ្ញបូជាមួយទៀតជំនួសអ៊ីសាក ព្រះនឹងប្រទាន កូនចៀមជំនួសអ៊ីសាក។
តើព្រះធ្វើទេ? ប្រាកដណាស់ព្រះអង្គធ្វើ ! ព្រះអង្គផ្គត់ផ្គង់កូនចៀមមួយ ល្អឥតខ្ចោះ !
សេចក្តីបញ្ចប់៖
ជំនឿមិនមែនជាការជឿដោយងងិតមិនប្រាកដក្នុងចិត្តនោះទេ ជំនឿក៏មិនមែនជាគំនិតវិជ្ជមានឬទុកចិត្តលើខ្លួនឯងទេ។ ជំនឿគឺជាការទុកចិត្តលើព្រះបន្ទូលសន្យារបស់ព្រះជាម្ចាស់ !
អ័ប្រាហាំអាចយកអ៊ីសាកឡើងលើភ្នំធ្វើ យញ្ញ បូជា ព្រោះគាត់បានដឹងហើយថា ព្រះបានសន្យាថា
អ៊ីសាកនឹងធ្វើជាទីបញ្ចេញពរ។ ហើយគាត់មិនជឿថា ការស្លាប់របស់អ៊ីសាកនឹងសម្រេចតាមសេចក្តីសន្យារបស់ព្រះឡើយ។
ដូច្នេះ អ័ប្រាហាំកាន់ជាប់សេចក្តីសន្យារបស់ព្រះថាទ្រង់នឹងផ្គត់ផ្គង់។ តែយើងនៅតែមានចម្ងល់ថា
តើខ្ញុំមានសេចក្តីជំនឿប្រភេទនេះឬទេ?
តើអ្នកមានសេចក្តីជំនឿប្រភេទនេះឬទេ? ពេលខ្ញុំគិតពីរឿងនេះ ការសួរបែបនេះគឺជាការសួរដែលខុស។ យើងមិនសួរថា តើខ្ញុំមានជំនឿបែបនេះ
នោះទេ យើងមិនសួរថា តើយើងមានជំនឿត្រឹមត្រូវឬទេ នោះទេ តែយើងគួរសួរថា តើព្រះប្រទានយញ្ញបូជាឬទេ?
ការអនុវត្តន៍៖
យើងទាំងអស់នៅទីនេះមានជំនឿកម្រិតផ្សេងៗគ្នា។ អ្នកខ្លះមានជំនឿអាចធ្វើយញ្ញបូជាកូនខ្លួនឯងបាន។
អ្នកខ្លះមានជំនឿប៉ុនគ្រាប់ពូជតូចល្អិត។ អ្នកខ្លះឲ្យនិយមន័យខុស អំពីសេចក្តីជំនឿ។ តែយើងស្តាប់ព្រះបន្ទូលថ្ងៃនេះ
មិនមែនអំពីជំនឿខ្ញុំខ្លាំងឬខ្សោយប៉ុណ្ណានោះទេ។ តែយើងគួរតែសួរថា តើព្រះរបស់ខ្ញុំទ្រង់ស្មោះត្រង់ប៉ុណ្ណា?
មិនមែនសួរថា តើខ្ញុំមានជំនឿដូចអ័ប្រាហាំឬទេ នោះទេ តែគួរសួរថា តើខ្ញុំមានព្រះតែមួយនឹងព្រះរបស់អ័ប្រាហាំឬទេ?
ជាព្រះដែលផ្គត់ផ្គង់កូនចៀមយញ្ញបូជា ជាអង្គដែលប្រទានជីវិត។ តើនេះជាព្រះដែលអ្នកបានជឿតាមឬទេ?
ចំលើយគឺ Absolutely YES. ប្រាកដណាស់ ! ព្រះរបស់អ្នកគឺជាព្រះតែមួយនឹងព្រះរបស់អ័ប្រាហាំ។ អ្នកមានព្រះដែលប្រទានយញ្ញបូជាសំរាប់ជីវិតអ្នក
គឺជាព្រះដែលប្រទានព្រះរាជបុត្រាទ្រង់សំរាប់អ្នក។
រឿងនេះមិនមែនអំពីអ្នកត្រូវធ្វើយញ្ញបូជាកូនអ្នកទៅព្រះទេ
មិនមែនអំពីធ្វើយញ្ញបូជាជីវិតអ្នកទៅព្រះទេ។ រឿងនេះគឺ អំពីព្រះប្រទានយញ្ញបូជាសម្រាប់ជីវិតរបស់អ្នកនឹងខ្ញុំ
ដើម្បីអត់ទោសបាប ដើម្បីសំរេចតាមបន្ទូលសន្យារបស់ទ្រង់ ដើម្បីឲ្យអ្នកនិងខ្ញុំមានជីវិតអស់កល្បជានិច្ច
នៅជាមួយទ្រង់ជារៀងរហូត។
ភ្នំម៉ូរីយ៉ាជាកន្លែងដែលព្រះឲ្យអ័ប្រាហាំ ថ្វាយយញ្ញបូជាកូនប្រុសជាទីស្រឡាញ់តែ១គត់របស់គាត់។
ក្រោយមក ព្រះវិហារនៅក្នុងយេរូសាឡិមត្រូវបានសង់នៅ លើភ្នំម៉ូរីយ៉ា។ នៅទីនោះជាកន្លែងដែលគេថ្វាយយញ្ញបូជាដល់ព្រះ
ហើយជាទីតាំងដែលគេថ្វាយព្រះយេស៊ូវជាយញ្ញ បូជាដល់ព្រះ ដើម្បីលោះបាបមនុស្សលោក។ គេហៅកន្លែងនោះថា
“ព្រះនឹងផ្គត់ផ្គង់ឲ្យ”
ជាកន្លែងដែលព្រះផ្គត់ផ្គង់ សេចក្តីសង្គ្រោះតាមរយៈព្រះយេស៊ូវ។
លោកយ៉ូហានបាប់ទីស្ទបានហៅព្រះយេស៊ូវថាជា “កូនចៀមនៃព្រះដែលដោះបាបមនុស្សលោក” (យ៉ូហាន១:២៩)។ ព្រះយេស៊ូវផ្ទាល់បានប្រកាសថា
ទ្រង់បានមកដើម្បី”ឲ្យជីវិតខ្លួនទុកជាថ្លៃលោះមនុស្សជាច្រើន”(ម៉ាកុស១០:៤៥)។ “គ្រប់ទាំងសាសន៍នៅផែនដីនឹងបានពរដោយសារពូជឯង”ត្រូវបានសំរេច ក្នុងព្រះយេស៊ូវគ្រីស្ទ។
រឿងនេះមិនមែនអំពីថាតើអ្នកត្រូវមានជំនឿខ្លាំងឬខ្សោយនោះទេ។
តែគឺថាតើអ្នកមានព្រះដែលមានព្រះគុណល្មម សំរាប់អ្នកឬទេ? ចំលើយគឺ ប្រាកដណាស់ ! ព្រះប្រទានព្រះយេស៊ូវជាយញ្ញបូជា
ព្រះយេស៊ូវសុគតសំរាប់អ្នកនឹងខ្ញុំ អ្នកនឹងខ្ញុំទទួលបានការអត់ទោស ហើយយើងអាចរស់នៅដោយក្លាហានដូចអ័ប្រាហាំដែរ។
អំណាចរបស់ព្រះ ការសំរេចតាមសន្យារបស់ព្រះ ការអត់ទោសរបស់ព្រះ ជីវិតអស់កល្បជានិច្ច គឺសំរាប់អ្នកនឹងខ្ញុំ
ដោយព្រោះព្រះយេស៊ូវ គឺជាកូនចៀមដែលដោះបាបមនុស្សលោក។ អាម៉ែន។
សូមអធិស្ឋានជាមួយខ្ញុំ៖
ព្រះវរបិតាដែលគង់នៅស្ថានសួគ៌អើយ
! កូនសូមអរព្រះគុណ ដែលទ្រង់បានប្រទានយញ្ញបូជាព្រះរាជបុត្រារបស់ទ្រង់ គឺព្រះយេស៊ូវគ្រីស្ទ
ដើម្បីលោះបាបទូលបង្គំយើងខ្ញុំ។ ទូលបង្គំសូមទ្រង់ពង្រឹងសេចក្តី ជំនឿរបស់ទូលបង្គំយើងខ្ញុំលើព្រះរាជបុត្រាទ្រង់ផង។
កុំឲ្យទូលបង្គំយើងខ្ញុំជឿទុកចិត្តលើខ្លួនឯង តែសូមបង្រៀន ទូលបង្គំយើងខ្ញុំឲ្យជឿទុកចិត្តលើព្រះបន្ទូលសន្យារបស់ព្រះអង្គវិញ
សូមព្រះអង្គថែរក្សា ដឹកនាំយើងខ្ញុំ ឆ្ពោះទៅជីវិតអស់កល្បជានិច្ច។ ទូលបង្គំអរព្រះគុណក្នុងព្រះនាមព្រះយេស៊ូវគ្រីស្ទ។
អាម៉ែន។
ឯកសារពិគ្រោះ
-
Fleming, Don. Bridge
Bible Commentary (Volume1), Genesis-Deuteronomy, Phnom Penh: Fount of
Wisdom, 2007.
-
Fee, Gordon D. and
Stuart Douglas. How to read the Bible for all Its Worth, London:
Scripture Union,
1982. (220.61 FEE)
-
http://www.dkdl.org/
preaching Christ from the Old Testament
0 Comments